Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Fortfarande omotiverat

with 5 comments

Ja, jag hittar ingen motivation alls. Spelar ingen roll var jag letar. Förhoppningsvis kommer den tillbaks innan tentan nästa fredag.

Därför blir det en rätt dålig bloggpost idag, jag tänkte mest länka till our glorious leader Rick, och Anna som har väldigt intressant information om SF:s VD idag. De refererar till denna mardröm till artikel ur DN idag.

Han känns väldigt ogenomtänkt måste jag säga, och han får mig avigt inställd till att gå på bio. På tal om det har ni säkert redan hört talas om den 3-veckors mediebojkotten som startar den 9:e februari. För mig så är det givet att delta. Dels eftersom jag tycker det är ett bra initiativ, och dels eftersom jag inte har några pengar och ändå inte får köpa roliga saker. Nu ska jag bara sprida budskapet till alla som vill lyssna!

Written by Bitchslap Barbie

4 februari 2009 den 21:52

Publicerat i integritet, internet

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vinterdepp? 😦

    Jag tror att det är nåt åt det hållet, fast inte så allvarligt ändå.
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 7:10

  2. Tenta-utbrändhet kanske? 😛

    Om det inte ger sig så kan jag tipsa om Johannesört, det hjälper iaf mig lite. Jag är expert på att må dåligt, så jag kan hela tips-samlingen. 😛

    Mjo, men johannesört är ju lite läskigt eftersom det påverkar läkemedelsnedbrytande enzymer i levern såpass mycket.
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 15:17

  3. Whaaat? Har jag inte sett nåt om. 😐 Har du nån ref på rak arm?

    De naturläkemedel för vilka man idag känner till flest interaktioner är preparat innehållande johannesört. Det finns studier som visar på att johannesört minskar effekten av p-piller vilket kan leda till oönskad graviditet. Johannesört interagerar även med läkemedel innehållande warfarin och med ciklosporin. Om man vill behandla sig med ett johannesörtpreparat kan det vara klokt att först rådgöra med läkare eller apotekspersonal, i synnerhet om man använder andra läkemedel.

    Snott från http://www.lakemedelsverket.se/Tpl/NormalPage____1027.aspx
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 17:04

  4. Tackar! Bra att veta! Nu har jag ingen annan medicin, men jag kanske behöver senare…

    Akutadministrerar man inte Waran vid proppar?

    Jo, Waran är blodförtunnande, men det har effekt först efter ett par tre dagar sådär. Man brukar börja med waran + fragmin, medan man väntar på att waranet ska ha fått effekt.
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 19:32

  5. Okej, då ska jag tala om det för någon ifall jag skulle åka på en. 😛

    Karl

    6 februari 2009 at 22:33


Kommentera

