Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Inte ens regeringen är betrodd

with 5 comments

Ja, massor av folk har redan noterat detta, men eftersom jag är en (för tillfället) omotiverad läkarstudent som även tränar (skivstångsspinning på F&S, så otroligt skitkul!) så har jag inte hunnit idag.

Anyway. Tjejerna och killarna på UD ska inte längre få surfa in på sidor om vapen och krig. Det verkar ju vettigt, eftersom det ju inte alls ingår i ministrarnas jobb att hålla koll på omvärlden. Eller hur var det nu?

Dessutom så handlar ju i princip alla tidningars hemsidor om krig och ond bråd död.

Och utöver detta är censur nästan alltid (det finns säkert nåt undantag som jag inte kommer på) av ondo. Skräpsamhälle som vill förbjuda precis allt, och inte har något som helt proportionalitetstänkande. Suck.

Written by Bitchslap Barbie

5 februari 2009 den 21:28

Publicerat i politik

Tagged with

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Du hann skriva om det här någon minut före mig😉

    Ja, visst är det här en rent ut sagt sorglig nyhet egentligen. Den hade kunnat vara skrattretande, om det nu inte faktiskt rörde sig om något så förhatligt som censur och moralism. Allt, förmodligen, i ”trygghetens” namn.

    Det är lite underligt, har samhället alltid varit såhär trygghetsnarkomanigt? För jag har verkligen inte upplevt det tidigare, undrar mest om det är mig eller samhället det är fel på. (Och eftersom jag är bäst i världen och ofelbar så har vi ju redan svaret *harkel*)
    /BB

    Kanjidude

    5 februari 2009 at 21:44

  2. […] flera andra inte varit sena att påpeka är ju det här ren idioti. För att inte säga moralism. Vuxna människor i landets […]

  3. Demokrati av Nordkoreansk modell.

    Sist jag kollade så bor vi dock inte i Nordkorea, och jag förstår inte varför vi måste imitera det minst demokratiska landet i världen. Det känns som en dålig förebild.
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 7:24

  4. Jag förmodar att du läst överläkare David Eberhards fenomenala bok ”I trygghetsnarkomanernas land”? (I annat fall rekommenderas den varmt!)

    Då jag bara är 30 år så vet jag inte säkert, men trygghetsnarkomanin har nog tyvärr varit närvarande rätt så länge i det här landet… Det som dock förvånar och stör mig mest är de pryda nymoralisternas till synes ökande inflytande i samhället. Kanhända en effekt av att människor med kontrollbehov söker sig till samhällets maktpositioner, med dess snabbt ökande möjligheter till dataövervakning och kontroll. <:(

    Jag har faktiskt inte läst den, men den ligger på min önskelista på adlibris. (den listan som i princip hela mitt nästa CSN kommer gå till) Jag har hört mycket bra om den boken så.
    /BB

    Kanjidude

    6 februari 2009 at 11:30

  5. För att våra politiker är outbildade nötter med noll insikt?

    Se exempelvis denna person, som sitter i riksdagen, är kreationist, och tycks tro att Darwin hade en teori on jordens uppkomst:

    http://www.newsmill.se/artikel/2009/02/04/jag-ar-inte-kreationist-utan-politiker

    Jag har läst det där och tänkt blogga om det, det kanske kommer under helgen om jag lyckas motivera mig😛
    /BB

    Karl

    6 februari 2009 at 15:42


Kommentera

