Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

SBU bekräftar vacciners säkerhet

with 4 comments

Det har nyligen (idag?) släppts en SBU-rapport som går igenom våra vanligaste vacciners säkerhet. Välbehövligt eftersom jag personligen får känslan av att attityden mot vacciner försämras stadigt.

Möjligen beror detta på alla villfarelser om att t.ex MPR-vaccin skulle orsaka autism. Finns nåt monster till tråd om det på familjeliv, men den hittar jag såklart inte nu, där väldigt många av föräldrarna var väldigt negativa och resonerar i stil med ”Det finns ju inte polio och mässling längre så varför ska vi utsätta våra barn för risk genom att vaccinera mot det?”. Ett lämpligt svar är väl motfrågan ”Varför finns inte sjukdomarna längre..?”

Anyway. Jag ska begrava mig i mina socialmedicinska handouts igen nu, och så ska jag söka jobb om jag hinner.

Written by Bitchslap Barbie

11 februari 2009 den 9:43

Publicerat i medicin

Tagged with ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag tror du har rätt i att attityden försämras. Påståenden sitter kvar, även om det inte är sant.

    Ja, och det gör mig så irriterad när jag stöter på såna människor. Jag behöver öva mig i tolerans.
    /BB

    Karl

    11 februari 2009 at 18:23

  2. Dom har nog blivit vilseledda av en sned rapportering i tidningar. Hav tålamod, ty dom vet inte bättre.😛

    Frågan är bara varför de är så lättlurade åt ena hållet men inte åt andra hållet. De tror på allt allt allt som skrivs och är för alternativmedicin, men inget inget inget som är mot alternativmedicin.
    /BB

    Karl

    11 februari 2009 at 21:31

  3. Känslor…

    Irriterande är det oavsett vilket.
    /BB

    Karl

    11 februari 2009 at 23:22

  4. Man vill tro och har positiva associationer, det gör hela skillnaden…

    ~”Mans unfailing capacity to believe whatever he wants to believe has never ceased to amaze me.”

    Zakharov, Alpha Centauri

    Fiktiv person men så träffande…😛

    Det är fortfarande irriterande, och ett ganska stort problem inom sjukvården… Även om citatet verkligen var otroligt träffande.
    /BB

    Karl

    12 februari 2009 at 11:42


Kommentera

