Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Ligger efter

with 4 comments

Det händer så sjukt mycket intressanta saker, och eftersom jag har tenta imorgon så ligger hela mitt liv på paus. Det här blir alltså också bara ett lästips-inlägg. Jag lovar att bättra mig nästa vecka!

Anyway. Ett gäng norska jurist stämmer Sverige i Europadomstolen för brott mot de mänskliga rättigheterna. Varför? Jo, för att vi har infört FRA-lagen. Strålande bra initiativ av den norska juristen! Enligt DN ska man även gå igenom lagen en gång till för att se om den verkligen verkligen har tillräckligt starkt skydd för integriteten. De hade kunnat spara bra mycket pengar om de bara hade frågat mig istället… Men whatever.

I annat nytt så beter sig media som as mot TPB, kanske oväntat, kanske inte. Det kan ju vara värt att notera i alla fall att den info man får ur de Svenska tidningarna om rättegången troligen kommer vara något vinklade, vissa tidningar mer än andra. Jag uppmanar härmed till källkritik, och en annan sida av saken finns på Piratpartiets Livesida om rättegången där länkar om spektaklet samlas.

Nu pluggpluggplugg! Håll tummarna för mig imorgon!

Written by Bitchslap Barbie

12 februari 2009 den 16:47

Publicerat i integritet

Tagged with , , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Heja Norge!

    Hörde att rykte att sveriges radio skulle sända rättegången, hört nåt om det?

    Det jag har hört är att de ska ha en sextimmars fildelninsspecial på måndag, och jag är sååååå avis för att jag inte får vara där och parta på måndag. Men det är kanske dumt att missa uppropet för det…
    /BB

    Karl

    12 februari 2009 at 23:01

  2. Kanske dumt, ja…😛

    Det grämer mig, absolut mer än det borde. Grrr!
    /BB

    Karl

    13 februari 2009 at 14:03

  3. Hur gick det på tentan förresten?

    Bra fråga, det kan ha gått bra, men det är så svårt att avgöra när det är diskussionsfrågor. Var inget jag kapitalmisslyckades på i alla fall tror jag, så det finns en chans.
    /BB

    Karl

    13 februari 2009 at 23:41

  4. Det håller vi tummarna för.🙂

    Jupp, jag får gå och hålla tummarna i två veckor innan svaret dimper ner… blähä. Kan dom inte bara rätta den direkt?😛
    /BB

    Karl

    14 februari 2009 at 12:30


Kommentera

