Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Superspeed!

with 4 comments

Idag hinner jag knappt med alls. Jag och pojkvännen har städat, tvättat, varit på stan och handlat födelsedagspresenter till hans pappa, och så har jag förhört pojkvännen på lite skolgrejer.

Om en halvtimme eller så kommer mina darlings hit för en ”Guitar Hero 3 och glass”-kväll. Jag har köpt vaniljglass, chokladglass, hallonsorbet, chokladsås och strössel och min favvokines har köpt två förpackningar Ben & Jerrys. Svårslaget i must say.

Men innan jag börjar njuta så måste jag haka på Falkvinge lite. Fan vad irriterande det är när Jan Rosén framställs som opartisk i bland annat SvD. Professor i civilrätt låter ju fint, det är bara det att han har en annan agenda också, och den ska föras fram när det gäller nåt så viktigt som TBP-rättegången.

Med tanke på att gammalmedia gör såna här dumheter känns det skönt att det kommer vara ett gäng bloggare på plats och att flöden att följa finns på Piratpartiet LIVE.

Written by Bitchslap Barbie

14 februari 2009 den 18:07

Publicerat i samhälle

Tagged with , , ,

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det är bra att Live-funktionen finns. Även andra medier har vaknat när det gällerexperter som menar att TPB hotar svensk export, och Rickard Falkvinge (pp) får utrymme.

    Jo, det är ju trots allt rätt relevant att inte bara lyssna på Bonnier-ägda medier när Bonnier är ett av vittnena i rättegången.
    /BB

    maths

    14 februari 2009 at 19:42

  2. […] Rosén har suttit i frågestund i riksdagen som expert, där han kläckte ur sig den ena idiotin efter den andra. nu senast figurerar han i […]

  3. Vill bara tipsa om att Nyheter24 kommer att liverapportera från dagens presskonferens med The Pirate Bay. Om det är av intresse

    Självklart är det av intresse. Jag kommer nog sitta bänkad =)
    /BB

    Nyheter24

    15 februari 2009 at 10:32

  4. […] Det är till och med värre än så, för när piratpartiet nämns av etablerade riksdagspolitiker så förminskas vår betydelse regelmässigt. Antingen avfärdas vi, eller också så utestängs vi — som om man försöker få oss att försvinna genom att inte riktigt erkänna vår existens och än mindre vår legitimitet. Att inbjuda företrädare för upphovsrättsintressen tycks däremot inte vara något problem. […]


Kommentera

