Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Mycket piratande idag

leave a comment »

Ja, idag har ju presskonferensen varit inför rättegången som börjar imorgon. Jag satt och följde den, och måste säga att jag hade hoppats på mer. Inte av TPB/PB-gänget utan av media. Är det där verkligen de mest intelligenta frågor de kunde ställa? Alla hade ju i princip ställts förut. De intressantaste kom ju från nätet – bland annat chatten på bambuser där rättegången feedades live.

DN har skrivit en slags sammanfattning av presskonferensen, som väl är hyfsat representativ. De verkar dock känna sig lite sura över nåt, frågan är vad. Även Falkvinge har skrivit en sammanfattning. SvD har också kommenterat.

Relaterat till detta hittade jag ett fint inlägg på Newsmill imorse där författarna till Piraterna-boken hade kommenterat hur de tänkte angående att boken läckte(?) ut på Piratebay innan den skulle släppas. Det är för övrigt en bok som jag varken laddat ner eller köpt, men som jag definitivt ska köpa när jag bara får pengar! Grrr. Anyway. Det är en rätt mysig artikel, och jag tror de har helt rätt. Åtminstone stämmer det för min del. Fildelning är mer likt provlyssning för mig än nåt annat. Det jag uppskattar köper jag, eller stödjer jag ekonomiskt på annat sätt.

Angående det jag skrev om Jan Rosén igår så har även Marcus Fridholm skrivit om samma sak idag, men han har gjort betydligt mer research än jag gjorde, och det var intressant läsning.

Written by Bitchslap Barbie

15 februari 2009 den 16:33

Kommentera

