Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Händelserik dag

with 4 comments

Ja, både för mig och på Fleminggatan verkar det som.

Det är otroligt många personer som har skrivit om det här idag, så det här blir nog ytterligare ett av många länkinlägg. Jag hinner inte både läsa allt och författa kloka inlägg om det.

Alla tidningar skriver massor om det, och det stora är ju helt klart att åklagaren droppat halva åtalet.

Det viktigaste står dock här, här och definitivt här.

Både goda och dåliga nyheter om IPRED, skiten har nu fått grönt ljus, men Falkvinge skriver nåt väldigt intressant här. Tydligen finns det även människor inom EU som gillar integritet.

På det hela taget en bra dag. Förutom att sladden till min externa hårddisk (hoppas jag) är trasig så jag kommer inte åt all musik som jag lagligt införskaffat, och alla tv-serier som jag inte har.  (=))

Är det dock så illa att det är själva hårddisken som är trasig så kommer jag ramla ner i mitt svarta hål, och det ordentligt vill jag lova. Men jag väljer att inte tänka på det, pojken ska ner på stan och kolla om han kan få tag på en ny sladd imorgon. Håll tummarna.

Written by Bitchslap Barbie

17 februari 2009 den 20:44

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hmm hadde samma problem för en tid sedan med mina externa. Viste sig vara kontakten i datorn som var fel på inte sladdarna eller externa. Så glöm ej kolla flytta till annat uttag i datorn ..

    Tack för tipset, ska kolla.
    Pojkvännen hade samma problem med sin externa för bara nån vecka sen, och då var det sladden det var problem med. Jag håller tummarna för att det är nåt som går att fixa bara.
    /BB

    Hagbard

    17 februari 2009 at 23:44

  2. Hoppas för din skull!

    Intressant artikel hos Falkvinge! Förslaget borde hetat LIEBE istället.

    Jag hoppas också, annars kommer jag verkligen pirata livet ur mig de närmaste dagarna 😛 Usch.
    Visst låter det ändå lite lovande det där hos Falkvinge?
    /BB

    Karl

    18 februari 2009 at 6:42

  3. Oj, kan ta bort det övre, lyckades posta av misstag innan jag var klar.. 😛

    Karl

    18 februari 2009 at 6:43

  4. […] Hundarnas Pirate Bay, Lag föder lag, Striden i rätten angår oss., Det där med bevisning, Händelserik dag, Fler pinsamheter, Sent omsider…, Och så har två dagar gått, Blondinhenkes brutala […]


Kommentera

