Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bra dag idag

with one comment

Ja, precis som igår både i mitt liv och på Fleminggatan (varför följs det åt egentligen…?).

Vi har haft föreläsningar om neurokirurgi idag, riktigt bra faktiskt. Dagens handlade först om basal neurokirurgi (lite historia, och vilken speciell utrustning de har och varför), och sen om intrakraniella blödningar.

Efter lunch hade vi en tretimmars föreläsning om psykoser – grymt intressant! Vad jag (och alla andra) skulle vilja veta är varför man får en psykos, man vet ju en del om riskfaktorer och sådär, men jag vill veta mer exakt.

Det var även dags för terminens andra preklinspex.

<whine> Även idag har jag diskuterat mycket om TPB, men nästan enbart med folk som inte är intresserade. Att folk inte är intresserade av en så viktig fråga gör mig lite lätt frustrerad faktiskt, och att en av personerna jag diskuterar med envisas med att ifrågasätta detaljer istället för att försöka förstå helheten. Jag försökte förklara om Kayzer, den eventuellt mutade polisen, och då snurrar personen i fråga in sig i att man inte kan veta att han avlönats av Warner då. Vilket ju i och för sig är sant, men det är ändå sannolikt att han haft nån form av samröre med Warner även innan. Och när jag i förbigående nämnde att det troligen var USA som utövade påtryckningar för att Sverige skulle agera mot TPB så hävdade personen i fråga att jag kom med konspirationsteorier. Det är väl i och för sig inte omöjligt att det är konspirationsteorier, men den här rättegången är fan så mycket mer politisk än vad folk fattar! Om USA och deras MPAA inte var intresserade av TPB, varför behövs då ms Wasted? Näe, jag tror nog på TPB-killarna i det här fallet.

Men det är frusterande att inte få komma till de intressanta frågorna, utan bara snurra runt i formaliteter och egentligen ganska obetydliga detaljer. </whine>

Anyway, på Fleminggatan har de åtalade fått öppna munnen lite också, och jag har kommit fram till att jag nog gillar Falkvinges liverapportering bäst ändå, fast jag har ingen motivering egentligen, mer än att de är de mest lättlästa – och det är viktigt när det är ungefär 200 blogposter att ta sig igenom när man kommer hem. Dessutom är det lagom med egna kommentarer, som ofta är väldigt roliga. Den här var väldigt bra.

Förutom Falkvinge då, så skriver Oscar Swartz väldigt bra, och så har det ju diskuterats intressanta saker på Newsmill, som svar på ett inlägg där av Björn Ulvaeus.

Utöver detta har vi gammelmedia, som även de får lite länkkärlek från mig.

Written by Bitchslap Barbie

18 februari 2009 den 18:15

Publicerat i samhälle

Tagged with , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kul att höra!

    Intressant med neurologi!

    Pfft… Var glad att dom bara inte är intresserade. 😉

    Störigt är det. Jag behöver nån att diskutera ideologi med! 😛
    /BB

    Karl

    19 februari 2009 at 18:09


Kommentera

