Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Nytt om nyheter, typ.

with 3 comments

Ja, jag ligger i sängen med lappyn i knät, som vanligt när jag väntar för länge så kan jag inte somna. Irriterande är vad det är. Men effektiv som man är så passar jag på att blogga lite.

Jag har ju praktik på en psykiatrisk öppenvårdsmottagning nu, och jag känner mig verkligen hemma. Har på två dagar inte träffat en enda patient – vilket normalt skulle göra mig grymt missnöjd, men det har faktiskt varit två riktigt bra dagar, och imorgon blir det troligen 2 patienter, lite beroende på hur mycket förkylda och kräksjuka de är. Alla andra verkar ju vara det så.😛

Psykiatri är intressant, och vi har en jättebra handledare som man kan fråga både såna där saker man går och klurar på, som kanske inte är relevant för kursen, och sånt som vi behöver kunna. Och när hon har tid över så undervisar hon. Vi har hittills haft en miniföreläsning om ångest och en lite allmän om psykiatrisk diagnostik.

Idag har TPB-rättegången fortsatt, tydligen höll de bara på i ett par timmar, och vad jag har sett har inget dramatiskt inträffat. Min nya favorit och idol Calandrella och Rick har livebloggat.

Opassande är alldeles passande förbannad idag. Jag hade också varit det om jag inte snarast känt en rätt massiv hopplöshet inför klubbandet av IPRED imorgon.

Annars har väl den stora nyheten idag varit kronprinsessans förlovning. Det var ju trevligt för henne att hon äntligen blev förlovad med Daniel. Men jag ska ärligt erkänna att min första tanke när jag såg löpsedlarna imorse var ”Mitt i den ekonomiska krisen, så otroligt lägligt”. Så cynisk är jag.

Nu ska jag återgå till att försöka sova. Eller möjligen återgå till min bok – som är helt sjukt bra. (Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross)

Written by Bitchslap Barbie

24 februari 2009 den 23:47

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] Opassande, Svensk Myndighetskontroll, Omg Internets!, Badlands Hyena, Valleballong, Sigrinn, Bitchslap Barbie, Existens Maximum, Anders Widén, Axel, Mikael Ståldal, Mårtensson, Verklighetskrig, Intensifier, […]

  2. Min privata kommentator tyckte det lät bra idag…🙂

    Bryr mig inte så mycket om giftermålet, men jag är lite fundersam över Daniel.. Han ser så sliskig och inte särdeles sympatisk ut på en del bilder. Jag hoppas att det inte är ett uttryck av hans karaktär…😛 I så fall finns risken att monarkin får ett abrupt slut. Inte för att jag skulle klaga så mycket över det.

    Jag bryr mig faktiskt inte nämnvärt heller. Mer än att det ska bli skönt att slippa läsa 14 gånger om året på se och hörs framsida att Vickan och Daniel ska gifta sig.
    /BB

    Karl

    25 februari 2009 at 11:26

  3. […] som en orgie i lyteskomik. Rosing och kronprinsessförlovning på samma dag. Bitchslap Barbie är cynisk. Lassbo är… […]

    Deepedition » Noterat

    26 februari 2009 at 20:32


Kommentera

