Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Happy new 1984!

with 7 comments

Så var det genomklubbat då. IPRED has arrived. Piratjanne har livebloggat från riksdagen idag, och det är inte munter läsning nånstans (PP-Jannes kommentarer är rätt roliga förstås, men i övrigt är det deprimerande läsning).

Sossarna nämnde i början av dagen att de vill ha en integritetsombudsman, vilket är rätt intressant då det ju är deras jävla Bodström som satt hela den integritetskränkande bollen i rullning. Hade de avskedat honom innan det blev så illa så hade det inte behövts! Det enda rätta är att skrota IPRED.

(mp) och (v) verkar ha rätt vettiga synpunkter, vilket grämer mig lite. De partier jag står längst ifrån är smartast, och de partier jag står närmast är helt urblåsta. Vad säger det om mig egentligen? 😛

Bea Ask kommer med de dummaste kommentarerna sedan debatten drog igång för vad, ett halvår sedan? Det är fortfarande snack om storskalig nedladdning, och inga 14-åringar och bla bla bla. Hon har verkligen inte lyssnat för fem öre! Dessutom som en parentes är det riktigt riktigt fult att lägga omröstningen under pågående Spectrial, friande dom där kunde ha inneburit att IPRED kastades i papperskorgen, där den hör hemma.

(kd) har fortfarande inte fattat skillnaden mellan filer och gräsklippare.

Nästa miljöpartist gör bra ifrån sig måste jag säga.

Det enda positiva med allt skit som händer är att Piratpartiet ökar stadigt. En ökning med 400 medlemmar på 4 dagar ungefär är inte så pjåkigt alls, och det är ett schysst långfinger till alliansen och sossarna. Själv har jag värvat en ny medlem två nya medlemmar idag, mina allra första. Tjoho!

EDIT: Glömde länka till gammelmedia, se så oviktiga de är. Allt man behöver finns i bloggosfären.

Written by Bitchslap Barbie

25 februari 2009 den 21:11

Publicerat i integritet

Tagged with ,

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Bra gjort!

    Tackar. =)
    /BB

    Rick Falkvinge (PP)

    25 februari 2009 at 21:12

  2. Skönt att jag lyckades muntra upp lite i alla fall. 🙂

    Och grattis till värvningen! 😀

    Klart du gjorde! =) Men jag måste säga att det ändå gjorde mig något modfälld, att de inte lyssnar för fem öre gör att jag får ont i magen.
    /BB

    PiratJanne

    25 februari 2009 at 21:16

  3. Riktigt bra gjort att värva medlemmar!! Hoppas att du värvade dem med BRA argument. Om inte så värvar dom inga nya medlemmar 😉

    Jorå, det krävdes ingen övertalning, jag skickade bara länken till bli medlem-sidan och vips så var de medlemmar. Men det är också personer jag diskuterar mycket med och som håller med om det PP står för.
    /BB

    Danne

    26 februari 2009 at 0:09

  4. Tja… nån ville att jag skulle sluta slänga paj när jag skrev mina kommentarer… Då är det kul att höra tvärtom också. 🙂

    Mmm… jag vet vad du menar. Blev aningens frustrerad själv ibland – som den gången när jag stängde av för att det blev för mycket skitsnack på en och samma gång…

    Om man kastar lite paj på rätt personer så kan det vara ok. När dessa personer totalt ignorerar alla argument och gör som lobbyn vill så är det ännu mer ok.
    Jo, och hon var från Uppsala. Från MIN stad. BUUU.
    /BB

    PiratJanne

    26 februari 2009 at 2:59

  5. […] handduk längre när spotloskorna landar i ansiktet. Tomas är uppgiven. Bitchslap Barbi önskar gott nytt 1984. Mårtensson illustrerar den svenska utvecklingen med en informationsfilm från Nordkorea. Bara […]

  6. Det låter som att du kanske inte är helt ärlig med dig själv var du står politiskt?

    Hur tänker du? För att jag håller med (v) och (mp) i en fråga men med alliansen i alla andra frågor?
    Jag är fortfarande nånstans i trakterna av folkpartiet politiskt, med undantag för att de vill nedmontera min integritet som är det absolut viktigaste just nu. Har man ingen integritet så spelar inget av det andra nån roll heller.
    /BB

    Jonas

    26 februari 2009 at 8:37

  7. […] Skönaste kommentaren runt vårt eviga länkande kommer från Bitchslap Barbie: Glömde länka till gammelmedia, se så oviktiga de är. Allt man behöver finns i bloggosfären. […]

    Deepedition » Hej IPRED!

    28 februari 2009 at 18:36


Kommentera

