Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

ACTA er…

with 5 comments

Jag har strålande humor i rubriken, no? Det är mest för att jag har flippat totalt nu och känner mig mest uppgiven.

Det står om ACTA i SvD och Aftonbladet idag, och det är inte trevlig läsning alls. Fan vad arg jag blir, de kommer i princip förstöra hela internet. Det är sjukt sorgligt, och bara att hoppas på att vettigare politiker kommer till makten och river upp skiten fortare än kvickt.

On a personal note blir det väldigt tråkigt att leva utan ny musik och nya filmer. Jag strejkar. Fuckers.

Written by Bitchslap Barbie

28 februari 2009 den 20:31

Publicerat i integritet, politik

Tagged with

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Vi spöar på dom ansvariga bara.

    Svårare än så är det inte.

    Ibland kan en smäll vara bra,, det kan påminna folk att deras handlingar har en KONSEKVENS.

    Ser du någon som sponsrar lagen tveka inte och klubba på dem.

    Bär gärna ett knogjärn med dig ; )

    Nu är jag inte helt säker på att du inte skämtar. Men att spöa på folk är liksom inte min grej. Möjligen verbalt då, men inte rent fysiskt. Det är, som Karl skriver, kontraproduktivt och ökar knappast stödet för vår sak.
    /BB

    Mike

    28 februari 2009 at 22:53

  2. Kanske inte så konstruktivt att klubba ner idioterna för att dom inte fattar bättre. Dom lär varken bli smartare eller klokare av det. AFA-metoder är närmast uteslutande destruktivt, det är antidemokratiskt, ohumant och kontraproduktivt många gånger.

    Sen bör man nog fundera på om politikernas ansvarslösa agerande ibland inte vore grund för någon slags åtal, men det är något annat.

    Vad som behövs är att vettiga människor engagerar sig politiskt så att vi kan bli av med patrasket.

    Agree!
    /BB

    Karl

    1 mars 2009 at 0:48

  3. Får engagera dig politiskt själv! Politiker-Barbie… 🙂

    Böcker är bra då. 🙂

    Jag har faktiskt funderat lite på det, att engagera mig alltså, inte på att skriva böcker. 😛 Vi får se, jag har inte överdrivet mycket tid känner jag.
    /BB

    Karl

    1 mars 2009 at 0:51

  4. Har du någonting viktigare än landets framtid för dig? 😛 Landet måste räddas ifrån stolpskotten!

    Läsa böcker under bojkotten menade jag, ju. 😛

    Ptja, när du uttrycker dig sådär så har jag väl inte det. Vet bara inte om jag är politikertypen direkt.
    Böcker läser jag ju flitigt, men jag ska ärligt säga att min bojkott lär bli en långvarig en. Som tur är har jag en hel del bra musik redan. Och filmer kommer ju på TV. Får se hur länge jag håller det.
    /BB

    Karl

    1 mars 2009 at 22:40

  5. Vad som behövs är nog just precis människor som inte är ”politikertypen”… Jag försöker pusha lite vettigt folk att iaf tänka tanken. 🙂

    Sen behöver jag ta mina egna rekommendationer… 😛

    Tack för förtroendet i alla fall, vi får se om de små frön till tankar jag har utvecklas till nånting så småningom.
    /BB

    Karl

    2 mars 2009 at 10:05


Kommentera

