Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Uäh, hon lär inte må bra.

with one comment

Jag tänkte först inte skriva om den mordmisstänkte läkaren, för att jag ville se lite vartåt debatten rörde sig, men jag kan inte hålla mig. I inlägget nedan så utgår jag från att hon inte med berått mod tagit livet av ett barn, utan att det i så fall var en olyckshändelse. Jag hoppas nämligen verkligen verkligen att det inte är så att det är gjort med flit.

Jag kan knappt tänka mig hur hemskt det måste vara att anklagas för barnamord när man i princip vigt sitt liv åt att hjälpa barn. Jag får ångest bara jag tänker på det. Dessutom kan jag tycka att det kanke inte är det smartaste draget i världen att arrestera kvinnan på arbetet. Eftersom att jag i det här inlägget förutsätter att hon är oskyldig så tycker jag inte att det är riktigt rätt att storma in på arbetsplatsen, det kanske hade varit bättre att ta det på hennes fritid.

Oavsett hur det går kommer hon antaligen inte att jobba kvar som barnläkare, kanske inte som läkare. Även om hon skulle frias helt så tror jag att traumat av att bli arresterad för nåt så hemskt lär sätta djupa spår.

Det ska bli väldigt intressant när mer fakta börjar komma fram i det här målet.

Written by Bitchslap Barbie

5 mars 2009 den 10:10

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Låter väldigt tveksamt när man läser beskrivningarna. Läkare måste ju fatta den typen av beslut ibland, det är nog tungt och svårt nog som det är. Att riskera att bli anmäld för inget mindre än mord för att man gjort sitt jobb är fullständigt orimligt och måste vara skadligt för sjukvården på flera plan.

    Om det är föräldrarna som anmält så handlar det nog om en syndabock. Vad dom behöver i så fall är att sörja, inte något understödjande av det agerandet. En snabb koll med kollegorna som jobbat omkring om det skett något uppenbart konstigt och kanske en second opinion så det inte skett något uppenbart och fullständigt felaktigt borde vara fullt tillräckligt. Skulle det sedan vara något problem kanske utreda, men jag vill inbilla mig att det lär vara extremt sällsynt.

    Det verkar vara rätt oklart vad de bygger åtalet på egentligen, det ska som sagt bli väldigt intressant att se vad de har för bevisning när lite mer info börjar komma. Personligen så hoppas jag både för läkarens, föräldrarnas och vårdens skull att hon är oskyldig.
    /BB

    Karl

    6 mars 2009 at 12:36


Kommentera

