Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Mjeh

with 4 comments

Idag orkar jag inte skriva nåt vettigt heller. Jag tänkte bara tala om att när jag pratar med mina finska släktingar så pratar jag finlandssvenska, men när jag inte pratar med dom så kan jag inte prata finlandssvenska alls.

Psyko.

Läkaren är släppt nu btw. Förhoppningsvis läggs åtalet ner också.

Written by Bitchslap Barbie

9 mars 2009 den 20:39

Publicerat i allmänt snack

Tagged with

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Lite lustigt det där, verkar inte ovanligt att man pratar lite olika med olika människor… Har själv dialekt ibland, men inte alltid. 😛

    Ne, när jag var i Falun på praktik pratade jag tydligen dalmål, och folk brukar tro att jag kommer från norrland. Jag lär har ungefär 14 olika dialekter ihopblandade, men skit i det =)
    /BB

    Karl

    9 mars 2009 at 23:05

  2. Hehe…. Lite häftigt egentligen att det sker automatiskt. =) Undrar om det finns några särskilda psykologiska mönster bakom. För alla verkar ju inte göra det…

    Det beror väl på hur receptiv man är kanske? 😛
    /BB

    Karl

    10 mars 2009 at 1:33

  3. Eller adaptiv… 🙂

    Ja, eller det. Frågan är bara om det är en bra eller dålig egenskap att ha. 😛
    /BB

    Karl

    10 mars 2009 at 11:07

  4. Borde vara bra, människor kommer ha lite lättare att identifiera sig med en.

    Mjo, möjligen. Eller så tycker de att man är lite skum…
    Eller en kappvändare möjligen.
    /BB

    Karl

    12 mars 2009 at 10:23


Kommentera

