Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Seg och smal

with one comment

Uäh, jag är seg, och omotiverad till bloggande. Jag har egentligen några ämnen som jag tänkte att jag skulle skriva om, men det blir liksom inte riktigt av.

Jag blir förslappad av att vara hos mamma, that’s for sure. Men det skulle nog alla bli. Mamma lagar godare mat än de flesta professionella kockar, och man slipper städa och diska och tvätta och greja. Wunderbar.

Goda nyheter är att jag gått ner 3 kg sen jag kom hit. Jag vet att det bara är vatten eftersom det inte går så snabbt att tappa fett, men det är ändå trevligt att se att det rör sig på vågen. Viktnedgång helt utan träning – hur fan det nu går till egentligen.

Min senaste taktik är att ta bort pasta, och ris och liknande till maten. Jag käkar grönsaker och kött i princip. Inte så att jag är stalinnoga direkt men. Verkar funka rätt bra också, är inte godissugen eller nåt nu så. Idag ska vi ut och köpa mina belöningsträningkläder, och så ska jag se om jag kan hitta en foundation med lite färg i. Tror det ska finnas på apoteket.

Sen ska jag också försöka hitta ett par svarta eller gråa jeans, mina blåa som jag fick i julklapp måste varit en stor storlek eftersom de nu ramlar av. Mina äldre i samma storlek sitter bättre, och de är från samma affär. Störigt. Provade ett annat par i samma storlek på samma affär nu i veckan och de fick jag inte ens upp över höfterna. Det är rätt bra variation inom storlekarna skulle jag vilja säga.

Anyway, jag har nu 13 kilo kvar till första målvikten där jag ska stanna ett år och känna efter om jag tycker att det räcker så. Det roliga är att jag nu är ungefär halvvägs. Det kanske inte är omöjligt ändå😛

Imorgon ska jag ta med mamsen till gymmet och inviga mina nya träningskläder tänkte jag, plus att musklerna skriker efter lite styrketräning. Aja. Nu ska jag sluta tråka ut er och åka till Intersport.

Written by Bitchslap Barbie

21 mars 2009 den 11:02

Publicerat i allmänt snack

Tagged with

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kanske är seg pga vätskebrist?😉 Anyways, grattis!

    Det är inte det minsta omöjligt faktiskt. Jag siktar på att dricka 1,5 liter idag, så får jag se hur det är imorgon.
    /BB

    Karl

    21 mars 2009 at 13:36


Kommentera

