Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Han har sin charm ändå

with one comment

Jag läser i SvD idag om att TPB-killarna startar en anonymiseringstjänst. Vilket jag gillar och möjligen kommer använda mig av, vi får se lite.

Det jag reagerar mest över är ändå Ponténs uttalanden längre ner i artikeln. Jag kan liksom inte låta bli att tycka att han är lite charmig på nåt torrt sätt. Jag vet inte varför, men jag tror faktiskt att han är rätt sympatisk innerst inne. Fast jag kan ju förstås ha fel.

Han tror att TPBs tjänst kommer att försvinna, personligen tvivlar jag, den är billig, den kommer precis rätt i tiden, och killarna på TPB vet bättre än att skapa ett användarovänligt system. Jag tror Pontén har fel här, men det återstår väl att se.

EDIT: DN skriver också lite, men där får inte Pontén komma till tals.

Written by Bitchslap Barbie

24 mars 2009 den 18:10

Publicerat i integritet, internet

Tagged with , , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Relakks är ju inte direkt svårt att använda, och TPB kommer säkert göra en detaljerad instruktion om hur man upprättar deras VPN-tunnel, så att vanligt folk inte kommer fatta köper jag inte. Kan man ladda ner torrentfiler och starta Vuze kan man även öppna en VPN-tunnel!

    Jamen jag menar det. Jag laddar inte ner speciellt mycket, och det mesta jag laddar ner är faktiskt inte upphovsrttsskyddat, men jag tror jag ska skaffa mig nån anonymitetstjänst till april ändå. Bara för att de inte har med att göra vad jag gör på nätet.
    Jag är teknikalfabet of doom, men jag är rätt säker på att jag klarar av det.
    /BB

    Kaf

    24 mars 2009 at 19:41


Kommentera

