Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Som man bäddar får man tydligen inte alls ligga.

with 6 comments

Så jävla värdelöst samhälle vi har egentligen. Läste i DN idag att SLU fällts för könsdiskriminering för att de kvoterat in killar till veterinärutbildningen. Jag skrev lite om det här redan i september, känner ungefär detsamma nu.

Kvotering är ett satans ofog, men om man nu nödvändigtvis ska ha det så ska det gälla åt båda hållen. Idag är det tydligen ok att kvotera in tjejer, men inte att kvotera in killar.

Jag är så jävla less på att samhället tror att tjejer är så svaga och menlösa att de inte kan klara sig själva. Låt för fan bli att kvotera, så att vi får vi den bäst lämpade på rätt plats.

Jag blir tokig på såna här dumma dumma idéer.

Written by Bitchslap Barbie

30 mars 2009 den 17:11

Publicerat i samhälle

Tagged with , ,

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] bitchslap barbie.Ja, det här är lite det jag är inne på, negativ diskriminering verkar helt OK […]

  2. Jag tycker att det är fel med diskriminering/kvotering, oavsett om det avser kön, ålder eller etnicitet. Dessa principer borde även gälla hela samhället! Man kan inte hävda att diskriminering/kvotering inte är OK i antagning till universitetsutbildningar men är det i antagning till styrelse- eller chefsposter i näringslivet eller offentlig förvaltning. Det som gör att fler kvinnor med högre betyg söker sig till veterinärsutbildningen är antagligen samma faktor som gör att fler män med goda meriter söker sig till chefsposter i näringslivet.

    Precis, och det som gynnar den ena parten på ena stället kommer gynna den andra på det andra stället. Ska man nödvändigtvis kvotera kan man inte börja betala ut skadestånd för det sen.
    Bäst vore i och för sig att avskaffa hela skiten.
    /BB

    oskar

    30 mars 2009 at 19:39

  3. Håller med dig, kvotering är ett idiotiskt påfund!

    Om någon hade föreslagit mig att jag skulle låta mig kvoteras in till ett tilltänkt yrke eller utbildning – enbart för att jag är kvinna – hade jag tagit förslaget som en dödlig förolämpning!

    Nej, skrota den, helt och hållet!

    Exakt. Man förolämpar kvinnor snarare än hjälper oss. Suck. Kan själv!
    /BB

    Nina

    31 mars 2009 at 1:24

  4. Kvotering är dumheter. Tar man in folk som har lägre meriter så riskerar det även att förstärka eventuella fördomar.

    Exakt. ”Hon är bara VD för att styrelsen ville ha en kvinna” och annat i samma bransch.
    /BB

    Karl

    31 mars 2009 at 23:02

  5. Kvotering är INTE vägen till ett jämlikt samhälle, snarare bidrar det till att öka ”skyttegravarnas” djup. så otroligt dumt för övrigt att anse att lika resultat är jämlikhet. När det är lika förutsättningar att kunna göra just det man själv vill, som är den verkliga jämlikheten!!

    Agree!
    /BB

    Sten

    1 april 2009 at 22:59

  6. Samhällets skapelse?

    ”Bitchslap Barbie” skrev:
    ”Jag är så jävla less på att samhället tror att tjejer är så svaga och menlösa att de inte kan klara sig själva.”

    – Är det samhället som har skapat bilden av svaga och oförmögna kvinnor? Eller har bilden skapats av alla dom kvinnor som har utnyttjat sitt kvinnliga kön till att begära privilegier? Dessa kvinnor har lyckats då dom ofta har fått begärda privilegier. Priset för detta beteende får sedan betalas av alla dom kvinnor som har kompetens att själva uppnå sina mål.
    Men att orsaken ligger i hela samhället, anser jag vara helt fel.

    Nej, orsaken lilgger inte hos samhället, det tror jag inte. Men samhället tror det ändå.
    /BB

    Cygnus Ferreus

    25 april 2009 at 23:50


Kommentera

