Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Dagens sista, jag lovar nästan

with 4 comments

Förutom det jag redan har skrivit om idag så har jag hittat två helt orelaterade artiklar, en jättebra och en irriterande.

Jag slår ihop dom till en postning och börjar med den irriterande.

Hanna E Lindberg på Metro tycker att det verkar vara en bra idé att införa en straffskatt på porr. Jag vet liksom inte var jag ska börja egentligen. För det första har vi yttrandefriheten, och friheten att bli kåt på vad fan man vill. För det andra är porr och trafficking inte samma sak. Precis på samma sätt som prostituerade i Sverige är en helt annan sak än traffickingoffer. För det andra är jag inte alls övertygad om att porren leder till ökade kostnader för samhället på samma sätt som tobak och alkohol gör.

Penn & Teller hade ju nån undersökning om att våldtäktsfrekvensen var högst i mormonstaterna i USA där porr är totalförbjudet.

Och ovanpå allt detta så finns det ju porr som är godkänd ur feministsynvinkel, ska den också beskattas? Om inte, vem ska avgöra var gränsen går?

*

Över till mer (ja allt är relativt) intressanta artiklar. Michael Greenberg har skrivit en bok om sin dotters Bipolära sjukdom, artikeln är läsvärd, troligen boken också.

Written by Bitchslap Barbie

6 april 2009 den 18:37

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Borde införa böter på korkade uttalanden i media i stället.

    Ja det borde ju nästan det
    /BB

    Karl

    8 april 2009 at 16:30

  2. Nej nej rättvisemärk porren
    http://blogghelvetet.se/blogg/?p=515

    Mja, det hade väl i och för sig varit bra om det hade gått att införa. Jag tror dock inte porrindustrin själva kommer ta initiativ till det.
    /BB

    Rog

    8 april 2009 at 21:57

  3. […] Bitchslap Barbie vet inte vart hon ska börja en… […]

  4. Hanna E Lindberg kan väl läsa Porr, horor och feminister? Sen kommer det säkert ännu fler roliga artiklar!

    Exakt! Åh, vad den boken är bra.
    /BB

    Tomas

    9 april 2009 at 7:41


Kommentera

