Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Piratdebatt

leave a comment »

Idag, som alla andra dagar stormar det runt fasansfullehten vi kallar Ipred.

Dels har det spritts även utanför bloggkretsar att APB eventuellt begått dataintrång när de bevissäkrade från den där FTP-servern med ljudfilerna. Och det finns faktiskt rätt bra argument som styrker det påståendet. Här till exempel. Och här.

Jan Guillou uttrycker sig lika dumt som vanligt, och eftersom Joshen kommenterat det hela så bra så länkar jag till honom istället för att skriva nåt själv.

DN berättar lite om hur Danska motsvarigheten till Ipred har funkat. Inte jättebra tydligen. Det verkar ju lovande, men frågan är om vi har lika stor tur i Sverige.

För övrigt behöver PP pengar. Jag har inte donerat nåt än, men jag ska nog, såvida jag inte drabbas av svår chock när jag loggar in på internetbanken. (Första månaden sen före jul med CSN, man skulle kunna säga att jag hade ett uppdämt köpbehov – är det ett eller två m i uppdäm/mt?)

Och precis nu damp det ner ett bra inlägg av Xor i min RSS-läsare, och eftersom jag ändå länkar hejvilt så kommer en länk till det också.

Written by Bitchslap Barbie

6 april 2009 den 18:05

Publicerat i integritet, internet

Tagged with ,

Kommentera

