Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Välkommen hem

leave a comment »

Jag tror jag har en lite lätt fobisk personlighet, varje gång jag hör en brandbilssiren får jag lite lätt ångest, och varenda gång tänker jag ”hoppas det inte brinner hos mig”.

Så även idag vid kanske 15-tiden när det åkte förbi ett gäng brandbilar utanför föreläsningssalen. Sen började dock föreläsningen igen, och jag tänkte inte mer på det, förrän jag kommer inom synhåll från hemmet och ser att två av brandkårens ledningsbilar står på gatan utanför min dörr, tillsammans med en polisbil. Inga brandbilar förvisso men.

Det var nog en puls på 180 i alla fall, innan jag fick cykeln låst och kom in i porten och märkte att brandlukten jag kände inte fanns inne i vår port.

Usch.

Jag tror att min lilla brandfobi  kommer sig av att jag och ett ex höll på att tända eld på min förra lägenhet när han skulle flytta. Vi hade burit en bokhylla förbi spisen och ner till bilen, när vi hörde brandlarmet från lägenheten, vi hade troligen lyckats vrida på en platta när vi gick förbi med bokhyllan, som sen hade tänt på en kudde och en kartong som låg på diskbänken bredvid, och så hade våra stekspadar tagit eld, och smält gallret på fläkten ovanför.

Var försiktiga när ni flyttar😛

Written by Bitchslap Barbie

6 april 2009 den 16:23

Publicerat i allmänt snack

Tagged with

Kommentera

