Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Jag var 1 av 1000

with 8 comments

Idag har jag och ungefär 1000 andra demonstrerat, och jag måste bara säga att jag ÄLSKAR piratpartiet. Maken till rara människor tror jag aldrig att jag har träffat.

Alla är så glada och tillmötesgående och förstående och… ja you name it. Nedan kommer lite bilder – de flesta blev kassa eftersom min kamera är pensionfärdig, men jag väljer ut de bästa så…

Om det är nån som är med på en bild och inte vill vara det så lämna en kommentar för all del så tar jag bort bilden.

PP-demo1

Sötaste sötaste plakatet

Daniel Nyström talar

Daniel Nyström talar

Falconwing ser lite lurig ut, tycker ni inte?

Falconwing ser lite lurig ut, tycker ni inte?

Söta plakatets kompis hade också ett sött plakat.

Söta plakatets kompis hade också ett sött plakat.

Unni Drougge var där och talade också.

Unni Drougge var där och talade också.

Humor!

Humor!

Written by Bitchslap Barbie

18 april 2009 den 21:16

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Eftersom du är en av dem som tydligen anser att det är fel att upphovsmän ska ha betalt för sitt arbete, undrar jag om du själv arbetar gratis?

    friskytten.blogg.se

    Just nu arbetar jag inte alls, jag studerar. Och jag anser inte att det är fel att de får betalt, jag anser att det finns andra sätt att få betalt än att sälja plastbitar som ingen ändå är intresserad av.
    /BB

    Friskytten

    18 april 2009 at 21:52

  2. Friskytten verkar vara en av dem som vill ha betalt för samma arbete gång på gång på gång. Fildelning är nämligen inte stöld utan upphovsrättsbrott. En gratis kopia som inte kostar något i produktion. Enda inkomstbortfallet är imaginärt, speciellt som inga riktiga lagliga alternativ finns.

    Henrik

    18 april 2009 at 22:25

  3. @Friskytten hoppas du tycker att civilingenjörer också _måste_ få betalt… för om så är fallet så kräver jag att du ska ge mig ett jobb _nu_.

    Mumin

    18 april 2009 at 22:53

  4. Kärnan i problemet är såvitt jag ser det att dom inskränkningar i friheter och rättigheter som skulle krävas för att upprätthålla dagens upphovsrätt är ett betydligt större samhällsproblem än piratkopieringen. Medicinen är värre än sjukdomen. 🙂

    Exakt så är det. Och det läskiga är att politikerna inte ser det. De ser inte skogen för alla jävla lagar de inför.
    /BB

    Karl

    19 april 2009 at 11:26

  5. Precis. Jag tror det vore en bra och bred utgångspunkt att framföra, det kan man köpa även om man anser att piratkopieringen inte är bra.

    Funderar faktiskt lite på att skriva en newsmill-artikel på det temat.

    Det tycker jag att du ska göra, ju fler synvinklar som förs fram desto bättre är det ju. =)
    Jag ska hålla utkik på newsmill 😉
    /BB

    Karl

    19 april 2009 at 12:59

  6. Åkte på lite flickvänsstrul så jag har inte haft fokus till det… 😛

    Såna dumheter. Man ska vara snälla mot varandra! =)
    /BB

    Karl

    19 april 2009 at 21:45

  7. Jo… Jag försöker, men hon har lite problem som inte så sällan vänds utåt, och då står ju jag där med alla mina brister och tillkortakommanden som en utmärkt måltavla… 😛 Jag är så jävla soft att jag har svårt att parera det mentalt, även när jag vet att det egentligen handlar om något annat.

    Hm, sånt är alltid otrevligt =(. Hoppas det löser sig.
    /Jessica

    Karl

    19 april 2009 at 22:15

  8. […] bloggar: Anna Troberg, Unni Drougge, Bitchslap Barbie, Satmaran, Daniel Holm, mandala, . Utländska bloggar: TorrentFreak, gadgetgene, ALT1040, […]


Kommentera

