Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

De försöker regna på min parad

with 6 comments

De jäklarna…

Nej, vad jag egentligen tänkte skriva om är att det fortfarande är samma snack om att det är för lätt att gå med i PP, och att det är därför våran medlemskurva ser ut såhär

Vertikalitet

Vertikalitet

Läste hos Kent Persson idag också att han är säker på att piraterna inte kommer komma in i EU-parlamentet, och även han kommer med argumentet att det är för lätt att bli medlem i PP.

Vän av ordning frågar sig om det inte snarast är så att det är för krångligt/dyrt att bli medlem i de andra partierna. Varför ska saker vara svårare och dyrare än nödvändigt, finns det nåt självändamål i det egentligen?

Sen tror jag också att det är till stor nackdel för PP att de är ett enfrågeparti. De flesta av oss är ganska fast förankrade någonstans på höger-vänsterskalan, och det tar emot lite att hoppa över till piratskeppet.

Som motvikt till deras tråk postar jag den här bilden från Expressen, den är från imorse och nyss när jag kollade så såg det ungefär likadant ut med 3000 personer till hade röstat.

expressen-ppNu säger jag inte att 81% av sveriges befolkning kommer rösta på PP, men jag tror ändå det är fler än de etablerade politikerna tror. För mig är det inte heller antalet medlemmar som sådant som spelar roll, utan det är signalen det skickar till resten av Sverige. Vi tänker inte acceptera att ni beter er som ni gör. Gör om, gör rätt.

Written by Bitchslap Barbie

19 april 2009 den 18:30

Publicerat i politik

Tagged with

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Rick har tidigare publicerat ett inlägg om hur lätt det är att bli medlem i de andra partierna, och Proj0 har kopierat (eller stulit, som det heter på redaktionssvenska) den listan. Det är inte så stor skillnad. Det är precis lika lätt att bli medlem i Moderaterna, till exempel.

    Internethandikappad professor?

    Justja, jag hade tänkt länka till det inlägget, men så glömde jag. Jaja, det kan ju stå i kommentarerna istället. =)
    /BB

    Joshua_Tree

    19 april 2009 at 19:01

  2. […] Det missar dock (som många redan påpekat) två viktiga poänger. Att det inte är svårare att klicka sig in i de andra partierna samt att det knappast är klickandet som är den svårare delen av ett partiinträde/ -byte, utan själva beslutet. […]

  3. Jag upplever att det har fått gensvar även över generationsgränserna, farsgubben beslutade igår att det blir PP till EU-valet.🙂 Skulle inte förvåna mig om det blir en skräll.

    Jag försöker få mamma och pojkvännens föräldrar att rösta PP. Min styvfar och jag har riktigt hetsiga diskussioner dock, det är riktigt roligt. Han tycker verkligen inte alls som jag.
    /Barbie

    Karl

    20 april 2009 at 7:18

  4. […] Igår skrev jag ju om att aftonbladet, och en viss moderat politiker tycker att det är för lätt att gå med i piratpartiet. Idag är det också för lätt, och idag kan man minsann registrera Kalle Kula som partimedlem. […]

  5. Hej,
    Jag vill tipsa om ett inlägg på Second Opinion:
    Piratpartiets starka medlemsökningar vid stora mediala händelser (snarare än vid tex deras egna aktiviteter) visar att många blir medlemmar i Piratpartiet som en reaktion mot exempelvis Pirate Bay-domen. Det blir en protesthandling att bli medlem, ett sätt att visa var man står i frågan. Gott så, detta innebär inte att Piratpartiets medlemmar är mindre värde eller på något sätt sämre än riksdagspartiernas. Men det innebär att det blir irrelevant att jämföra Piratpartiets medlemsantal med riksdagspartiernas. Piratpartiet liknar här mer en Facebook-grupp.
    http://www.second-opinion.se
    Gå in och kommentera och sprid gärna länken vidare!

    Second Opinion

    22 april 2009 at 12:59

  6. […] har försökt regna på paraden, men nu visar det sig att det är lite mer substantiellt än några vågade hoppas andra […]


Kommentera

