Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Fan vad irriterande.

with 10 comments

Jag råkade snubbla in på Kent Perssons blogg igen, och det gör mig så ledsen att han inte är ett troll.

Han säger sig vara moderat, men uttrycker sig som en kristdemokrat.

DN har testat att lägga ut i en annons om att en 18-årig tjej är ensam och söker kontakt. Över 200 svar fick de. De allra flest ville ha sex i olika former och de flesta var äldre, mycket äldre. Jag tycker detta är hemskt. Unga tjejer riskerar att råka väldigt illa ut. Jag blir väldigt illa berörd över hur män försöker sig på att utnyttja unga flickor. Om detta kan man tycka mycket. Även i SVD kan vi läsa om ett otäckt fall.

Kent, unga tjejer är inte hjälplösa våp. Nu är jag visserligen inte 18 längre, men även då kunde jag säga ifrån om det var nåt som inte passade mig. Sluta behandla tjejer som små porslinsdockor.

Blogge, Johanna och Motpol har redan skrivit jättebra om det här, och jag kan nog inte säga det mycket bättre än de kan.

Att en 18-årig kvinna lägger ut en kontaktannons på Bodycontact.se, och att den kontaktannonsen sedan besvaras. Är det verkligen nåt att uppröras över? Det är ju just ett forum för att knyta sexuella kontakter, varför blir folk förvånade när det används till just det?

Dessutom är det en viss grupp av män på den där typen av sidor som skriver till precis ALLT som är online och skulle kunna vara av kvinnligt kön. Oavsett ålder.

Och hur vet egentligen DN och alla andra moralister att det inte finns 18-åriga tjejer som jättegärna vill ha gangbang? Varför är det så otänkbart att en ung tjej vill experimentera i sängen, och vill man det inte är det enkelt att tacka nej eller låta bli att svara på just det svaret.

Media och politiker ska ge fullständigt fan i vad jag och alla andra gör i sängen så länge det inte är olagligt. Det är our business.

(Och dessutom är jag nyfiken på vad Calle Rehbinder har att säga om det här, man kan ju hoppas att han skriver nåt)

Written by Bitchslap Barbie

22 april 2009 den 13:52

Publicerat i samhälle

Tagged with

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja enligt genusträskmonstren finns det ju inga skillnader i beteende hos män och kvinnor, ergo, de vill ha gangbang

    Haha, exakt.
    Jag fattar egentligen inte varför det ska vara så svårt att acceptera att alla kvinnor inte enbart vill ha sex i missionären, under täcket med lampan släckt.
    /BB

    Sokar

    22 april 2009 at 14:11

  2. Det är ju synd att jag inte är ett troll då🙂

    Jag vill bara tydliggöra att jag har ingen avsikt att lägga mig i andra människors sexliv. Så länge alla inblandade är med på det som görs så är det enbart en fråga för privatpersonerna. Däremot när det övergår till påtvingat eller köpt sex så är det en annan fråga. Där har samhället ansvar. För unga människor gäller det att grundlägga ett självförtroende hos personen så att de själva kan säga ja eller nej.

    Att grundlägga ett självförtroende är bra, men frågan är hur mycket politikerna egentligen har med det att göra, mer än möjligen indirekt.
    Och det är väldigt bra att du inte vill lägga dig i andras sexliv, men på sätt och vis så gör du ju ändå det när du tex inte verkar tycka att köpt sex är ok…
    /BB

    www.kentpersson.se

    22 april 2009 at 14:26

  3. Det stod i artikeln att man var tvungen att vara 18 för att kunna registrera sig, så säg att en tjej ändå ljuger om sin ålder? Många av männen som skrev till den här 18 åringen skriver förmodligen till ännu yngre tjejer, som är lika gamla som deras egna barn.

    Det har inte med osäkra 18 åringar att göra, det har med vuxna män som letar efter osäkra tonåringar. Måste en vuxen man säga ”jag kan vara mycket generös”, vad säger det om honom när han vill betala pengar för sex till en 18 åring, som likaväl kan vara yngre?

    Att en 51 årig man säger så till en 18 åring är äckligt. Ungefär som att min far skulle sitta på nätet och leta efter en tjej i min ålder. Sjukt eller vill alla tjejer det menar du?

    Det kan finnas en minoritet tjejer som gillar äldre män och gangbangs, säkerligen. Invidier finns det alltid. Men artikeln handlade knappast om tjejer som gillar bangbangs och hur media måste säga att ”sådant finns säkerligen då inte!”.

    Fast hur ska sajten kontrollera att folk är över 18 på ett smidigt sätt? De som reggar sig där är nog kanske inte överdrivet intresserade av att ha sina personuppgifter i nåt register nånstans.
    Sen är jag inte övertygad om att männen i fråga just letar efter osäkra tonåringar, och jag tycker inte att det säger speciellt mycket om en man bara för att han är villig att betala för sex. Det är inget jag tycker är moraliskt förkastligt (GASP!)
    Jag har aldrig sagt att alla tjejer vill det, hela min poäng var att det inte går att generalisera. Vissa tjejer kanske tänder på 51-åriga män, medans vissa tycker det är skitäckligt. Alla är vi olika, och ska ha rätt att vara det också.
    /BB

    stajjny

    22 april 2009 at 16:16

  4. Otroligt bra skrivet, BB! Precis min åsikt. Att omyndig- och idiotförklara tjejer och kvinnor är i sig själv ett uttryck för sexism. Det är tråkigt att dessa moralens väktare på sina vita springare inte förstår att de själva är skyldiga till de kanske största uttrycken av sexism i samhället.

    Exakt. Och det är det som gör mig så avigt inställd till feminism och feminister. Om nu kvinnor kan, så låt oss visa det också. Ingen behöver dalta med mig. Kan själv!😛
    /BB

    Andreas

    22 april 2009 at 16:21

  5. Jag kan gissa vad Calle Rehbinder tycker. Jag är ganska säker på att jag har rätt också🙂.

    Det kan nog i och för sig jag också, men han har en tendens att uttrycka det finare än vad jag kan tänka mig…. Typ. Eh. =)
    /BB

    Johanna Sjödin

    22 april 2009 at 17:57

  6. ”Det stod i artikeln att man var tvungen att vara 18 för att kunna registrera sig, så säg att en tjej ändå ljuger om sin ålder?”

    Du menar att man ska utgå från att människorna i sin omgivning ljuger? Den som är registrerad på siten BodyContact vet som väntar honom eller henne. Sidan har som enda syfte att förmedla sexkontakter. Det är bara det att Dagens Nyheter inte vill skylta med det för historien säljer bättre om de kan få oss att tro att BC är ett community vilket som helst.

    Vad är du upprörd över stajjny? Först skriver du att kvinnorna är osäkra, sedan avslutar du med att männen är äckliga. Jag är lite osäker på vad det är du problematiserar. Om det bara är äckligt är det ett microproblem. Ungefär som med analsex – äcklas du av det låt bli – men fördöm inte alla som inte delar dina sexuella preferenser.

    Johanna Sjödin

    22 april 2009 at 21:03

  7. Håller i huvudsak med. Det finns ifs lite psykologiska problem i sammanhanget, sex verkar betydligt mer problematiskt för tjejer, men det kommer man inte åt genom moralistiskt tramsande, det måste åtgärdas på andra, konstruktiva vägar.

    Politiken kan definitivt indirekt påverka självbild och inre trygghet på olika vis. Tyvärr tror jag det mesta som gjorts de senaste 20 åren har varit till det sämre.

    Men det är ju just det där med det moraliska tramsandet, det gör ju ingen nytta. Snarast gör det ju saken sämre, om tjejer tror att de är skitkonstiga för att de vill ha gangbang. Det känns lite kontraproduktivt.
    /BB

    Karl

    22 april 2009 at 21:43

  8. Jo, det är ju det…

    Karl

    23 april 2009 at 6:57

  9. Det spelar ingen roll vilken kontaktsite/chatt man är på så får man förslag om sex i större eller mindre omfattning. Lägger man då upp sig på en site som är så till den grad inriktad på sexkontakter som Bodycontact.se, så måste man vara född i farstun om man blir förvånad när förslagen strömmar in. intressant i sammanhanget vore att få veta hur många kontaktförsök som gjordes totalt, dvs inte bara från sk ”snuskhumrar”.
    Det jag kan tycka är väldigt lustigt i sammanhanget är att den yngre parten ALLTID förutsätts vara ett offer.
    Hur förhåller det sig då med alla dessa yngre killar som vill ha en MILF?
    Jag är en ”tant” på 45år som har fått mängder av förslag från ”pojkar”, 16år och uppåt…Är jag då ”äcklig”? Det räcker med att ha en sida, om sedan beskrivningen är avig, humoristisk eller icke-existerande spelar ingen roll, sexförslagen kommer som vore de automatiserade.

    Och de är ju säkert ”automatiserade” till ganska stor del tror jag också. I den meningen att männen som skriver knappt läser presentationen innan de skriver, och skriver samma raggningsreplik till alla.
    /BB

    "Tant"

    26 april 2009 at 7:34

  10. Sen så får man ju fråga sig vad för svar och reaktioner de hade förväntat sig när de registrerade sig till en sexsite och skrev sig vara en stackars försvarslös och förvirrad flicka.

    Tycker själva artikeln är helt hjärndöd egentligen. Det är som att skriva att man inte vill snacka politik om man registrerar sig på politik.se (om denna nu skulle finnas).

    Själva artikeln är ju helt självklar från början till slut att det skulle bli så.

    R

    16 juni 2010 at 9:30


Kommentera

