Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Typisk eller atypisk?

with one comment

Aftonbladet har en rar liten artikel om att unga kvinnor tar över bloggosfären. Mja, måhända en del av den, men knappast hela. Det verkar fortfarande vara mest män som bloggar om politik tex.

Tänkte att jag skulle dela med mig lite av vilka av deras kriterier som stämmer in på mig

Undersökningen visar att den typiska svenska bloggaren

• är kvinna (82 %) Jepp

• är i åldern 16-20 år (43,5 %) Nope, 25

• vet inte vilket parti hon (eller han) skulle rösta på (37,2%) Jag inte bara vet, jag försöker få med andra på skutan också.

• läser mellan 6 och 10 olika bloggar varje dag (32,9%) Min RSS-läsare innehåller för tillfället 34 bloggar. De flesta uppdateras dagligen.

• lägger mer än 5 timmar per vecka på att läsa bloggar (över 50%) Lätt mer än 5 timmar per vecka, det blir nog ett par-tre timmar om dagen i alla fall.

• ägnar sig åt bloggandet på kvällstid, cirka kl 18-24 (88%) Beror på hur schemat ser ut i övrigt, är det då jag är ledig så är det då jag bloggar

• intresserar sig för mode och design, vardagsbetraktelser, foto och konst (kvinnor). Män anger att de är intresserade av it & bloggande, journalistik och media, politik och samhälle. Det kan vara så att jag är man inside.

• läser bloggar för att bli underhållna Bland annat, men också för att skaffa mig information och för allt möjligt annat.

• startade sin egen blogg för att hon (eller han) gillar att skriva. Mja, typ. Eller för att jag gillar att snacka, och det går lika bra i skrift.

• skriver inte på mikrobloggar som t ex Twitter (över 80 %) Faktiskt inte, jag har ett konto där, men har nog aldrig använt det tror jag.

Written by Bitchslap Barbie

22 april 2009 den 14:04

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Politikbloggande kvinnlig läkarstudent och piratpartist, torde vara ganska unikt.🙂

    Jag har faktiskt inte hittat nån annan än, trots att jag har letat. Så jag tror mig vara atypisk😛
    /BB

    Karl

    23 april 2009 at 23:03


Kommentera

