Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Yoda for president!

with 10 comments

Idag har varit en sån där dag.

Jag har inte hunnit blogga, vilket är ovanligt när det gäller mig. Nu är jag alldeles strax på väg i säng och slänger iväg några snabba rader innan.

Dagen började med att en person i min närhet ringde och hade rätt stort behov av stöd. Jag var förbi en sväng före skolan (10-12 lyxdag för läkarstudenter) och vi bestämde att vi skulle ses på stan när jag hade slutat.

Så det gjorde vi ju då givetvis, och jag spenderade alldeles för mycket pengar. Usch. Köpte två tröjor på gina tricot ( I julas började jag kunna ha deras XL, nu är XL för stort och jag har bytt till L) och två helt vanliga vita linnen på stadium. Så blev det lite underkläder på lindex, och två halsband på H&M. Och ett paket hårfärg för morgondagens trio-dejt.

Jag måste säga att det är helt fantastiskt kul att äntligen kunna ha normala kläder, men det är livsfarligt för min ekonomi. Om det fortsätter såhär så kommer jag få börja råna banker eller nåt. ungefär 1000 kronor fattigare blev jag idag.

Anyway, efter stan så ringde vi upp två andra kompisar och bestämde oss för att ha en liten fruktsallad-picknick i en park här i närheten. Fantastiskt mys, och vi passade också på att äta årets första jordgubbar – visserligen belgiska men ändå.

När folket avvek hemåt lagade jag och pojkvännen mat, och satte oss för att titta på Star Wars episod III. Sorgligaste filmen ever, jag VILL inte att Anakin ska bli Vader, och jag VILL inte att Amidala ska dö. BUU!

Imorgon ska jag träffa trio-gänget på stan runt 13-tiden, och sen vet jag inte vad som händer. Vi är 3 fd Knutbybor (jupp, jag har bott i DET Knutby, och nej jag kände inte pastorn) som ses, och det kan nog gå lite hur som helst. Kul som fan ska det bli i alla fall!

Nu är det nog läggdags för min del tror jag.

Written by Bitchslap Barbie

24 april 2009 den 21:30

Publicerat i allmänt snack

Tagged with ,

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Han som spelade Anakin var inget vidare. Evan Macgregor däremot, jävlar va bra han är!

    Jag gillar båda faktiskt, men jag tycker nog också bättre om Macgregor. Och Liam Neeson i ep I.
    /BB

    Karl

    24 april 2009 at 22:09

  2. Amidala är ju inte helt fel heller, fast då är det inte skådespelartalanger jag tänker på…😀

    Haha, på tal om det har jag faktiskt fått höra att jag är lik henne. Det är dock nåt jag absolut inte ser själv, men jaja.
    /BB

    Karl

    24 april 2009 at 22:30

  3. 😛 Tur för dig att jag inte är singel…

    Haha, jag ser ju inte ens ut som henne. Killen som sade det hade nog synfel eller nåt. Men det var iofs en trevlig komplimang =)
    /BB

    Karl

    25 april 2009 at 10:53

  4. Tjejer har inte sällan problem med realistisk självbild. Det är nog faktiskt den mest utbredda och starkaste kognitionsförvridning jag stött på, alla kategorier. Eller så fiskar ni bara komplimanger…😛

    Mnja, alltså, vi har båda mörkt hår, och rätt runt ansikte, så vi är inte natt och dag direkt. Men jag skulle verkligen inte säga att jag är lik Natalie Portman. Och det är inte ett sätt att fiska komplimanger alls!😛
    /BB

    Karl

    25 april 2009 at 11:15

  5. Sorry men min erfarenhet är tjejer inte går att lita på för fem öre i den frågan.😛 Får göra en egen bedömning om vi ses på nån demonstration framöver…🙂

    Yes, nästa event i sthlm får vi se vilka vi egentligen liknar.😛
    /fyllobarbie

    Karl

    25 april 2009 at 11:59

  6. Jag brukar förresten jämföras med Faramir i LoTR och Jesus.😛

    Haha, ja Faramir är rätt så het, men Jesus… hmm.
    /BB

    Karl

    25 april 2009 at 15:30

  7. Jo, jag ser tydligen rätt snäll ut… Och så har jag nog lite djup i blicken sådär…😛

    Jag ser nog också rätt snäll ut tror jag. Jag är nog elakare on the inside tror jag😛 Eller jag har åtminstone lite dolda egenskaper som jag inte direkt skyltar med tror jag… hmm…
    /BB

    Karl

    28 april 2009 at 17:02

  8. Jag är ju väldokumenterat Ond(TM).😛

    Fast så länge man inte diskuterar med mig så är jag rätt snäll. Lite för snäll ibland kanske…

    Haha, väldokumenterat?😀 Låter… mystiskt, or something.
    Mjo, det där har jag för mig du har sagt tidigare, varför är det så stor skillnad?
    /BB

    Karl

    28 april 2009 at 17:48

  9. Jag är ju emot invandring och uttrycker det. Då är man ond i en del människors ögon.😛

    Jag försöker ibland hjälpa människor som mår psykiskt dåligt, problemet är att det kan kosta en del psykiskt att göra det eftersom jag är rätt känslig och har lite depressiva tendenser själv. Jag behöver lära mig att vara lite mer försiktig med mig själv, iaf när jag själv är låg…

    Ond och ond. Få åsikter gör en person ond, åtminstone för mig känns det som om man är så betydligt mycket mer än summan av sina åsikter.
    Men exakt, där är väl ett bra bevis på att du snarare är för snäll än ond. =)
    /BB

    Karl

    29 april 2009 at 7:27

  10. Var inte helt allvarlig, jag tar inte åt mig så mycket. Men det är synd för vi hade verkligen tjänat på en mer öppen debatt.

    Dom som känner mig brukar vara av åsikten att jag är väldigt snäll så det är nog så.🙂

    Där håller jag med dig. Det finns inga ämnen som inte mår bra av att man kan prata förutsättningslöst om dem.
    /BB

    Karl

    30 april 2009 at 6:58


Kommentera

