Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Den nya influensan nu i Sverige… kanske.

with 7 comments

För att fortsätta på dagens inslagna medicinspår så kommer här en update om den nya influensan, tidigare kallad svininfluensan (ni fattar väl att ni inte kan bta namn på den! Svininfluensan klingar bättre).

Nu har myndigheterna hittat ett troligt fall av A/H1N1 i Sverige. Det rör sig om en kvinna som nyligen varit i USA och insjuknat efter det. Sjukdomsförloppet var milt och kvinnan är redan frisk – ungefär som det varit för alla andra utanför Mexico.

Och jag ÄLSKAR virologer, och smittskyddsläkare. Titta på det här citatet, man kan ju bli lyrisk för mindre

Eftersom mängden är så liten har personalen jobbat med att odla upp en högre koncentration av viruset för att kunna titta på arvsmassan.

– Vi gör försök efter försök, men än så länge måste vi gulla mer med cellkulturerna, säger Brytting.

De gullar och gullar, med allt från AIDS till SARS liksom😀

Jaja, vad jag egentligen skulle säga var att det inte verkade bli en ny spanska sjukan den här gången heller, för efter vad jag förstår har spridningen mattats av.

Written by Bitchslap Barbie

3 maj 2009 den 15:07

Publicerat i medicin

Tagged with , ,

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Woho, jag skulle vilja veta hur man gör rent tekniskt för att ”gulla” med cellkulturer😀

    Det är ju ett UNDERBART uttryck. Gud vad jag älskar dom, alla jag har träffat är såna där😀
    /BB

    Trakte

    4 maj 2009 at 9:11

  2. Skönt det!

    Hehe… ”Gulla” med cellkulturer?

    Blir man inte sugen så säg?😛
    /BB

    Karl

    4 maj 2009 at 9:23

  3. Låter ju mysigt iaf!🙂

    Jag blir avis, jag vill också gulla😛
    /BB

    Karl

    4 maj 2009 at 16:47

  4. […] och gör sig till, Äntligen lite mexikanska influenser!, Nya influensan konstaterad i Sverige?, Den nya influensan nu i Sverige… kanske., När paniken är slut, Svensk gris SMITTAD! (köttet du bör undvika), Alla som fått influensan […]

  5. Känns som jag håller på att bli sjuk. Vem vet, kanske blir gullad med av nån söt virolog…😛

    Det är ju viruset de gullar med, men drömma kan man alltid!😛
    /BB

    Karl

    5 maj 2009 at 16:03

  6. Dom odlar ju viruset nånstans… ;P Nä, jag vet.😛

    Ja i nån bunker eller så😛 Men du kan ju ha tur – det kan vara en het sjuksköterska som tar provet…
    /BB

    Karl

    5 maj 2009 at 20:17

  7. Du har fel.

    vipalandet

    7 december 2010 at 23:05


Kommentera

