Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Prylkåt!

with 7 comments

Idag har jag beställt ny telefon. Kaosdag har det varit idag också. Psyket var psykat, men det kan jag egentligen inte berätta nåt om.

Anyway, på lunchen cyklade jag ner till stan – i regnet – för att diskutera min tvättade mobil med Telia, de kunde inte lösa bindningstiden förrän 3 månader innan den går ut, dvs jag kan inte lösa den innan slutet på juni.

Och då kunde jag inte heller få den flashiga telefonen billigare, så de ville ha 4600 för den. Screw them tänkte jag, och passade på att ringa till elgiganten, för att kolla när de skulle få in den – det stod på hemsidan att den var slut i lager. Då talar den vänliga (Ja, de är skittrevliga, jag har pratat med dom två gånger idag. Känner man sig nere nån gång kan man ringa och snacka med elgigantens kundtjänst!) personen om för mig att det minsann finns 18 på lager i uppsala, och att jag också kan köpa den direkt via kundtjänst för 500 färre kronor.

Efter lite överläggande så kör jag på det. Så 3600 kr, och jag har den om 1-3 arbetsdagar. Stabilt. Jag ska försöka att inte tvätta den här.

Written by Bitchslap Barbie

4 maj 2009 den 20:52

Publicerat i allmänt snack

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Najs!

    Själv är jag lite konservativ när det gäller mobiltelefoner, och kör endast med uppvikbara modeller. Dels skyddas knappar och skärm då, dels blir telefonen lite längre så att den räcker bättre mellan mun och öra. 🙂

    En sån har jag nu, och du anar inte hur mycket jag har svurit över den… det är verkligen inte min typ av telefon. Plastbitarna bara flyger om den typ 😛
    /BB

    Andreas

    4 maj 2009 at 21:38

  2. Oooh… jag skaffade en sån för drygt en månad sen. Är väldigt nöjd med den. Ibland segar den lite eller beter sig som en dator, men den är ju i princip en minidator så… 😀

    Den enda nackdelen är att jag var tvugnen att beställa den, hade helst velat ha den för ett par dagar sen, gärna INNAN jag tvättade den andra telefonen 😛
    Jag är som en otålig treåring ibland 😛
    /BB

    PiratJanne

    5 maj 2009 at 7:24

  3. 😀

    Jag känner så väl igen det där! De hade slut i butiken och jag fick vänta några dagar innan jag fick den hemskickad… hemsk väntan…

    Hoppas du får den snart. 🙂

    Har jag en otrooolig tur så kommer den idag, men det är nog mer troligt att den dyker upp imorgon eller på torsdag.
    Jäkla posten! 😛
    /BB

    PiratJanne

    5 maj 2009 at 10:06

  4. Jo! Jag måste rekommendera att du skaffar en sån här: http://www.zagg.com/invisibleshield/nokia-5800-xpressmusic-cases-screen-protectors-covers-skins-shields.php

    Jag gjorde det och är jättenöjd med den. Jag har själv inte lyckats, men vet att det inte är allt för svårt att repa själva touchscreenen. Och det låter mindre kul…

    Jag ska faktiskt försöka få tag på en imorgon. Telefonen kom ju idag (elgiganten rockar, skittrevliga, och leverans dagen efter!) så jag leker för fullt!
    /BB

    PiratJanne

    5 maj 2009 at 17:22

  5. Holy crap! Redan idag. Grattis! 😀 Och mycket nöje! 🙂

    Ja, det är helt sjukt vad snabbt det gick. Ett 26 timmar från beställning till leverans tror jag, inte illa.
    /BB

    PiratJanne

    5 maj 2009 at 17:57

  6. Grattis! 🙂 Det var snabbt jobbat!

    Den är min lilla baby nu. Jättejättebra! (nej, jag är inte alls nykär… i en telefon… :P)
    /BB

    Karl

    5 maj 2009 at 20:16

  7. Hehe… 🙂

    Karl

    6 maj 2009 at 0:42


Kommentera

