Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Det här med sportdrycker…

leave a comment »

Idag är det tydligen dags för nästa hälsolarm, förra veckan var det frukten som fick sig en känga (och mitt besökarantal ungefär 6-dubblades) och idag är det sportdryckerna.

Här är jag dock betydligt mer positivt inställd till larmet, jag har egentligen inte fattat varför vanliga vardagsmotionärer egentligen behöver sportdrycker. Proteindryck kan jag fatta, och jag kan förstå om Carro Klüft och gänget behöver lite extra kalorier sådär ibland, men jag tror inte att sportdrycker tillför nåt om man inte tränar på elitnivå.

Sen är ju frågan om det verkligen är fullt så illa som professorn i artikeln vill få det att låta, det brukar det aldrig vara…

Written by Bitchslap Barbie

8 maj 2009 den 11:49

Publicerat i medicin

Tagged with ,

Kommentera

