Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Tentaperioden har börjat

with 3 comments

Och hur vet man då det? Jo, jag gör precis ALLT som jag inte tagit tag i det senaste halvåret – förutom att sätta mig med de jävla böckerna. Och det trots att jag tycker att både neurologi och psykiatri är jäkligt intressanta ämnen.

Om det är nån som har nån idé om varför jag beter mig såhär, eller ännu hellre nåt bra förslag på hur man ska komma över det så tas det tacksamt emot.

Idag har jag annars varit och lämnat in min stackars punkterade cykel. Jag har också hunnit med att handla, ringa CSN och ringa länsstyrelsen för att de kanske ska göra mig till svenne. Det stör mig att jag då inte får vara finsk medborgare längre, men jag vill kunna rösta i Sverige. EU-valet är bra på det sättet, man får hem ett papper om man är bosatt i ett annat land än det man är medborgare i, så får man välja i vilket land man vill rösta. Brokep förklarar, med bild dessutom!

Men det gör ont i mig att jag kanske inte ska vara finsk längre. Frågan är om det verkligen är värt det… Kräver nog lite mer tanke tror jag.

EDIT: Fast nu läste jag på här, och det verkar som att man fortfarande kan vara dubbel medborgare… Och det kan jag tänka mig. Yesyes.

Written by Bitchslap Barbie

8 maj 2009 den 11:58

Publicerat i allmänt snack

Tagged with , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. En klassiker!😀 Bara att slå sig själv på käften lite och sätta sig. Det är pressen som orsakar det tror jag… Den kan bli så stor att man gör nästan vad som helst för att fly, att göra något lite mindre jävligt blir en bra kompromiss…

    Jo, idag ska jag dock verkligen ta tag i det. Ska tvätta, städa lite, och sen plugga fram till spinningen klockan 16. Sen är jag ledig =)
    /BB

    Karl

    8 maj 2009 at 23:00

  2. Låter okej, fastna inte med städningen bara. ;P

    Skiter i städningen, tar den imorgon eller nåt istället. Jag har faktiskt varit duktig idag! Läst om lumbalpunktioner och neuroradiologi so far =)
    /BB

    Karl

    9 maj 2009 at 11:56

  3. Gott!🙂

    Karl

    9 maj 2009 at 13:58


Kommentera

