Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

BH-krig och liberala ungdomar

with 6 comments

Britterna är roliga. Tydligen så är det så att de har tagit extra betalt för BH:ar i stora storlekar. Nu är jag tyvärr också ett av de där freaken som behöver specialaffärer, så här kommer mina spontana tankar.

För det första, vad räknas som stor storlek? För det är inte SÅ stor skillnad på mängden material i en A- och en D-kupa egentligen.

För det andra så brukar man sällan kunna ha de modeller som säljs på den typen av affärer (i Sverige typ H&M, Lindex, Twilfit) om man har större än D-kupa eftersom modellerna är helt felkonstruerade – för smala axelband, och ofta med resår i. Useless. Men är det då så att de gör om modellen helt i de större storlekarna så kan det ju definitivt vara motiverat med en prishöjning eftersom man får bättre kvalitet.

Bara så att ni vet.

*

I Sverige är ungdomar tydligen liberala gällande sex. Det är skitbra tycker jag, förutom att jag tycker att det är synd att de fortfarande inte vill använda kondom. För övrigt tycker inte jag heller att det är fel att ha sex med nån annan, förutsatt att man okejat det med sin eventuella partner först. Jag börjar mer och mer bli av den åsikten att om man klarar av det utan svartsjuka så är det nog egentligen det optimala förhållandet.

Written by Bitchslap Barbie

11 maj 2009 den 16:03

Publicerat i allmänt snack

Tagged with , ,

6 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Varje gång jag ser siffrorna för hur många som har varit otrogna (olika från ”undersökning” till ”undersökning”, men för det mesta runt 50% för bägge könen) så har jag funderat på det där.

    Om det nu är så pass utbrett med otrohet som det verkar vara så kanske folk i allmänhet borde satsa på ett öppnare förhållande – om de klarar av eventuell svartsjuka som sagt.

    Och på din fråga om vad som klassas som stor BH så tror jag att den Norma Stitz får i videon här: http://www.metro.se/2009/05/11/54580/norma-har-varldens-storsta-brost/ nog klassas som stor.😉

    Jo, jag har diskuterat det där med pojkvännen en del. Jag tycker personligen inte det är hela världen om han skulle ligga med nån annan, det är betydligt värre om han köper blommor till en annan tjej för mig. Nu har vi inte ett öppet förhållande, eftersom jag inte tror det går att konvertera från oöppet till öppet, men jag tror ändå det är idealet.

    Haha, jo troligen😀
    /BB

    Piratjanne

    11 maj 2009 at 16:37

  2. Hmm… intressant. Jag skulle gärna veta hur du resonerar där, speciellt eftersom jag inte håller med. Eller… i alla fall delvis.

    Jag tror att det går att konvertera från ett förhållande till ett annat, men att det kräver mycket av de inblandade (och beroende på vad man konverterar till inte nödvändigtvis enbart de två som först var ihop) och att det är en väldigt stor risk att nåt går snett. Mycket arbete och bra kommunikation mellan alla parter anser jag gör att det går att konvertera.

    Sen tror jag också att man även i ett öppet förhållande kan vara otrogen, såvida inte överenskommelsen är nåt i stil med: ”Gör vad du vill, med vem du vill och du behöver inte berätta nåt för mig alls.” Annars lär man ha nån överenskommelse och då ligger otroheten i att man bryter mot den.

    Jo, jag uttryckte mig nog lite för generellt. Jag tror också att det går, men jag tror att det är svårare att gå från monogami till polygami utan att svartsjuka komplicerar bilden. Det är nog lättare att gå åt andra hållet tror jag, om man har haft ett lite mer liberalt förhållande i början.
    I mitt förhållande är det nog mest jag som tycker att ett öppet förhållande är idealförhållandet, pojkvännen håller nog mest med i teorin😛

    Jo, det finns ju ofta regler även i ett öppet förhållande, själv skulle jag nog ha allvarliga problem med om min pojkvän hade sex med nån av mina vänner. Har svårt att tro att jag inte skulle se det som otrohet.
    /BB

    Piratjanne

    11 maj 2009 at 17:13

  3. Ah… då är jag med och då håller vi tydligen med varandra också.🙂 Fast frågan är om det inte är jobbigt att gå från liberalt förhållande till ett som innehåller massa regler? Kanske beror på från person till person.

    Precis – det finns nästan alltid en gräns man kan gå över. Frågan är bara var man har valt att lägga den…

    Det är det säkert också, men jag tror ändå det är lättare. Om inte annat för att jag tror att ett öppet förhållande ifrågasätts av omgivningen betydligt mer än ett ”vanligt”.
    /BB

    Piratjanne

    11 maj 2009 at 19:03

  4. Oh, ja… det passar ju inte in i normen så…

    Precis. Fast jag tror samhället är betydligt mer liberalt nu än för bara säg 5 år sedan, så det går åt rätt håll!
    /BB

    Piratjanne

    11 maj 2009 at 19:28

  5. Oh, ja – det känner jag också. Speciellt bland de unga. Och det är trevligt.🙂

    Hmm… undrar om internet har nån ”skuld” i det…

    Det tror jag defintivt. På nåt sätt så utsätts man ju för fler människor som inte är som man själv är, och det bör ju leda till större förståelse för att människor är olika. Kanske.
    /BB

    PiratJanne

    11 maj 2009 at 20:42

  6. Man kan ju bara vänta och se om det kommer bli så med andra kläder än bara BH om tröjor som är xxl kommer kosta mer än en M eller small

    Det är ju egentligen löjligt att det skulle röra sig om materialkostnader. I så fall kan de ju lägga på de typ 2 kronor det lär kosta för de extra centimetrarna tyg.
    /BB

    cpnyheter

    11 maj 2009 at 23:13


Kommentera

