Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Piraterier

with 5 comments

Det börjar ju dra ihop sig till EU-val, och såklart står det massor om piratpartiet överallt. Det mesta har väl en inte alltför positiv vinkling skulle man kunna säga.

Jag har inte orkat blogga om det, för helt ärligt så har jag lessnat på hela debatten. Det känns som om vi inte kommer nånstans, och det är fortfarande samma ilskna tongångar som när jag gick med för ett halvår sedan. Don’t get me wrong, jag är fortfarande en inbiten piratpartist, jag har bara tappat hoppet om förändring.

SvD har en liten artikel om PP där vi beskrivs som det enkla valet. Jag vet egentligen inte hur mycket jag håller med, det enkla valet för mig hade varit att rösta moderat, just eftersom även jag tycker att det finns lite problem med fokuspartier. Nu är det ju dock så att jag tycker att de andra politiska frågorna är sekundära till integriteten. Det spelar inte så stor roll för mig om jag ändå inte kan säga vad jag tycker.

Förvisso tycker jag det var lite dåligt av Agendaredaktionen att inte låta PP delta i partiledardebatten igår, men å andra sidan så kan jag förstå lite hur de resonerade. Vi är nog inte direkt kända för att vara tysta och försynta direkt, och de ville nog inte att hela debatten skulle handla om integritets- och fildelningsfrågor.

Nej, jag ligger lågt på piratfronten för tillfället, men sympatierna finns fortfarande kvar i oförminskad styrka. Speciellt när jag läser sånt här, eller sånt här, eller sånt här.
Frågan är bara vilken kandidat jag ska rösta på, jag velar mellan två och har gjort det hur länge som helst. Får se hur jag gör – i värsta fall får jag singla slant eller nåt =)

Written by Bitchslap Barbie

18 maj 2009 den 9:15

Publicerat i politik

Tagged with ,

5 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det är svårt att snabbt ändra en debatt av det här slaget, det tar mer tid än så. Jag har tex debatterat emot feminism, kreationism(snarlika fenomen faktiskt) och invandring i typ 10 år… På den tidsskalan har det hänt mycket i debatterna, mest positivt faktiskt. =) Tålamod!

    Karl

    18 maj 2009 at 12:07

  2. Jo, men 10 år? Tålamod är inte min starka sida alltså 😛
    Fast jag förstår i och för sig vad du menar, men det finns så många aspekter som är irriterande med hela debatten så att jag bara blir frustrerad.

    Bitchslap Barbie

    18 maj 2009 at 12:09

  3. Hehe…
    Mjo, själv förväntar jag mig inte särskilt mycket, ”idioterna lär inte vara mindre idiotiska imorgon” typ… Men det är viktigt att dom mer neutrala kan se debatten och ens överlägsna argument för att vilja rätt sida, ju. =P

    Karl

    18 maj 2009 at 12:37

  4. Hehe.. . Har du insett att du får sämre kommentarer-statistik genom att edita inlägg? 😉

    Mja, du fick vara försökskanin, men jag gillar inte det där. Det ser inte bra ut. Vore bättre om svaret alltid kom direkt under det inlägg det var svar på…. Så jag återgår nog till det gamla vanliga.
    /BB

    Karl

    18 maj 2009 at 13:40

  5. Kan jag hålla med om…

    Karl

    18 maj 2009 at 17:58


Kommentera

