Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Paltkoma deluxe

with 7 comments

UUhhhh, jag orkar INGET längre. Riktigt segt.

Det har dock hänt lite kul grejer, och så har jag lite länkar som jag behöver dela med mig av.

För det första så har jag fått tillbaks psykiatridelen av neuropsyktentan som vi skrev förra veckan (snabbt rättat!). Alla i klassen var godkända, jag hade 87% rätt tror jag – det får väl anses vara godkänt kanske.

Annars så läser vi röntgen nu, det är riktigt intressant. Och igår blev vi bjudna på middag, och fick höra föredrag om interventionell radiologi. Toppenkul var det!

Jag drömde sjuka saker inatt igen, först att jag slickade på nån random killes hals (?!) och sen att jag var på bal tillsammans med min pojkvän från typ 7:an, som jag inte har tänkt på sen dess. Var kommer allt ifrån egentligen?

Och länkmässigt så har vi ju den här pärlan – Lars Gustafsson förklarar varför han röstar pirat.

Pirathjälten Sunde har skrivit en artikel som publicerats i SvD om våran kära kulturminister, som jag bara inte orkar kommentera. Mitt huvud är just nu i sanden.

Och nåt helt orelaterat som också är tänkvärt, om vi inte skärper oss med antibiotikan omedelbums så kommer vi snart att ha riktigt stora problem på halsen

Written by Bitchslap Barbie

27 maj 2009 den 19:36

7 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag förstår hur du menar – jag har precis åkt ut på landet några dagar, och jag har helt plötsligt inte ork/motivation att göra just någonting alls! Jag har förvisso grävt land i några timmar, men bortsett från det har jag bara suttit och slöat…😛

    Det där med drömmar är ett intressant kapitel. När jag var liten drömde jag om allt möjligt – inklusive mardrömmar – men på senare år drömmer jag knappt någonting. I vart fall kommer jag inte ihåg något när jag vaknar. >o<

    Angående antibiotikan så hoppas jag verkligen att läkarna lär sig vara mer restriktiva. Det är ju trots allt läkaren som är auktoriteten på området, och bör inte ge med sig även om patienten sitter och ojar sig.

    Men det är SÅ skönt att bara sitta och slöa också, snacka om att det är livskvalitet att man känner att världen inte går under för att man slappar några dagar. Mys!

    Jo, jag drömde också mer när jag var mindre, nu är det i princip bara såna där osammanhängande, konstiga drömmar, som ofta handlar om människor jag känner. Mardrömmar har jag jäkligt sällan faktiskt, vilket ju är skönt.

    Jo, men det är svårt för läkarna också, i och med att vårdvalssystemen har börjat komma. I de städer där man infört vårdval så har ju antibiotikaförskrivningen gått upp, för att patienterna har nån slags hållhake på läkaren. Den som inte skriver ut antibiotika riskerar ju att tappa sina patienter och få lägga ner sin mottagning.
    Fast nu är jag i och för sig inte emot vårdval… Men det är associerat med vissa problem.
    /BB

    Andreas

    27 maj 2009 at 20:43

  2. Suverän titel på inlägget förresten!😀

    Tack =)
    /BB

    Andreas

    27 maj 2009 at 20:44

  3. Grattis!😀

    Drömmar är lite retliga, betyder dom ibland något? Och vad i så fall?😛

    Riktigt bra och välskriven artikel av Lars Gustafsson! Kunde definitivt inte sagt det bättre själv.😛

    Antibiotikaanvändningen är en soppa, människor behöver växa upp och ta ansvar för framtiden. Beter oss som bortskämda barn… Enda ljusningen är att om man slutar använda antibiotika så tenderar bakterierna att tappa resistensen ganska snart, fast den kommer antagligen komma tillbaks mycket snabbare om man börjar igen… *suck*

    Jag brukar ofta drömma om personer som jag umgås mycket med eller tänker mycket på, så gårdagens dröm var ovanlig på det sättet att den första killen som jag antastade inte direkt var nån person alls, och den andra har jag inte tänkt på på säkert 10 år. Så den är lite av ett mysterium.

    Jo, jag tror att det gäller alla, inte bara läkarna. Även om det självklart är läkaren som har det yttersta ansvaret eftersom han/hon håller i recepten. Ja, om man bortser från internetapoteken då…
    /BB

    Karl

    27 maj 2009 at 22:48

  4. Jo, avvikelser ifrån vanliga mönster är intressanta…

    Det var så jag menade det, vi bär alla ansvar för samhällsutvecklingen på många plan.

    Ja, det är det ju, den där första biten kan man ju tolka lite hur man vill, jag kan komma på flera möjliga tolkningar där, men den andra, om mitt ex som jag inte tänkt på på tio år… Den fattar jag inte.

    Jo, vi gör det och det är nog kanske dags att folk börjar inse det…
    /BB

    Karl

    28 maj 2009 at 16:39

  5. Behöver inte betyda något… *ler lite*

    Tror vi ännu har det lite för bra för att folk verkligen ska bry sig…

    nej, det behöver det ju givetvis inte, men det är ändå kul att gå och klura lite på.

    Det tror jag också, men när vi inte längre har det så bra som vi är vana vid är ju risken ganska stor att det är för sent.
    /BB

    Karl

    28 maj 2009 at 18:58

  6. Japp… =)

    Jo, det tar lång tid att vända en stor skuta… Och innan man kan börja vända måste man vara klar över vad som gått fel…

    Du har rätt som vanligt =)
    /B

    Karl

    28 maj 2009 at 21:03

  7. Nog om det, jag behöver tänka på mer positiva saker. =)

    Karl

    28 maj 2009 at 22:13


Kommentera

