Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Lägg av med dagisfasonerna!

with 10 comments

Tack vare Sokar snubblade jag över en artikel i Aftonbladet som gör mig skitarg.

Nån jävla plåtskalle har skickat in en förfalskad ansökan om namnbyte, och Henrik Pontén har fått sitt namn bytt till Pirate.

Hur jävla dum får man bli? Om det är nån i piratlägret som har gjort det här så blir jag så sjukt besviken, för det första kan det att skada hela rörelsen ordentligt. För det andra, allvarligt talat, är vi 3 år? Man beter sig inte så, det är liksom inte ok alls.

Fan vad arg jag är. Gah!

Written by Bitchslap Barbie

6 juni 2009 den 9:41

Publicerat i integritet

Tagged with

10 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Det verkar vara en gammal uppgift som man har grävt fram, som är från tiden innan Piratpartiet bildades. Här är lite mer information: http://thepiratebay.org/blog

    I så fall är det ju ytterligare bara ett bevis på att aftonbladet försöker motarbeta PP så långt de går, för annars skulle de knappast ha publicerat det nu såhär dagen innan EU-valet…. Fan vad trött jag blir.

    EDIT: Fast nu när jag tittar så verkar det ju som att namnbytet är nytt, men det som står längst ner i rutan är gammalt…
    /BB

    Kålan

    6 juni 2009 at 9:55

  2. Ifs är det i sig ganska harmlöst, men det ser inte bra ut. :/

    Jag hade blivit jävligt pissed om det hade hänt mig i alla fall, och dessutom är det fel att ge sig på honom privat tycker jag.
    /BB

    Karl

    6 juni 2009 at 10:10

  3. Såg just en video med Pontén, nu tycker jag inte det minsta synd om honom.

    Det är baske mig psykopatvarning på hela antipiratbyrån, jag får så dåliga vibbar av deras olika företrädare.

    Den hade jag inte sett, det var fan fula knep han använde sig av…
    /BB

    Karl

    6 juni 2009 at 12:23

  4. Väldigt, väldigt fult… Jävligt tränad, han håller sig precis på rätt sida lagtekniskt enligt en kompis som är juriststuderande. Han har förtjänat typ allt elände som kommer hans väg IMO.

    Mnja, alltså han må inte vara en trevlig person, men nån måtta får det vara ändå. Och dessutom spelar det ingen roll även om han skulle förtjäna det, det gör änså så att piratrörelsen ser oseriös ut, och det är inte bra.
    /BB

    Karl

    6 juni 2009 at 14:16

  5. Hur i hela friden kan denna H.Ponten dratta runt bland folks bostäder och påstå att de är gripna.Är ingen rättsexpert men om detta är riktigt så är det ju uppenbart fritt fram för Sveriges samtliga invånare att gripa varandra vid minsta misstanke om brott helt utan polisiär inblandning.Verkar ju vara ett tydligt rättsfel enlig de som påstår sig förhindra brott.Mycket konfunderad … !?.

    Smulan

    6 juni 2009 at 16:16

  6. Jag kan hålla med om att det är dumt eftersom det inte ser bra ut, men det skulle krävas mycket för att jag skulle tycka synd om honom. Jag har starka aversioner emot personer som beter sig illa…

    Karl

    6 juni 2009 at 16:27

  7. Försäljning av cd-skivor kunde väl ge fängelse även före lagen 2005? dock säger han att det är ett tips, nån annan ska ha sett försäljningen. Då kan hana assistera ett gripande och utföra den fysiska handlingen,dock måste han vara 100% på att det är den personen han pratar med som är den sedda,,och den som gav tipset sagt han ska gripas,eftersom den som sett gör gripandet. identifiering med namn från den som sett och att personen i filmen säger sig vara densamma räcker inte. Så tillvida han inte har med sig personen som sett det hela och kan ge klarsignal så har han ingen identifiering.(Ja,jag har fått skit för detta så jag chansar inte igen.) Är damen som ses lite snabbt den som sett försäljningen? Gripa nån kan du nog göra även i en bostad men på direkt fråga till en jurist fick jag svar att om personen bor där kan denna alltid slänga ut dig och du kan inte använda några rättigheter iom gripandet såsom fysiskt våld för kvarhållande. Kan nog bli knepigt det där.

    Mjo, jag tvivlar på att Pontén som privatperson har rätt att begära husrannsakan och hota lägenhetsägaren när denne säger nej….
    /BB

    gabbe

    7 juni 2009 at 4:16

  8. Man får inte arrestera någon på ett tips även om man kan identifiera honom. Man måste själv ha sett brottet och arrestera personen vid samma tillfälle. Det är iaf så jag har fått det förklarat för mig av en polis på dojon…

    Pratade med en juristkompis om den videon, han säger att Pontén (precis) håller sig innanför gränsen till vad som tekniskt är lagligt. Textningen är förresten fel, han säger inte att han är gripen, det hörs om man lyssnar ordentligt.

    Karl

    7 juni 2009 at 9:06

  9. Mjo, jag tvivlar på att Pontén som privatperson har rätt att begära husrannsakan och hota lägenhetsägaren när denne säger nej….

    iofs säger han inte att han ska göra husransakan,utan att det blir polisiär husransakan. Sen att han måste komma ut om han ska stänga dörren,för så är det bara låter dock lite misstänkt.

    ”Man får inte arrestera någon på ett tips även om man kan identifiera honom. ”
    lite det jag sa,hade den som såg det hända följt direkt följt efter och var med och peka ut personen hade det varit lugnt, då ponte’n assistar gripandet,varför jag undrade om tjejen som syns lite snabbt, och är det direkt efter händelsen? Det är nog svagaste delen för ponte’n eftersom jag tror att det är långt efter själva brottets påstådda händelse.
    Sen vetefan om det inte kan vara hot iom att han vill ha tillträde till lägenheten annars blir han gripen,kan vara att ponte’n ska ha personliga vinning annars blir det polisanmälan,det kan tolkas som ett hot men är nog rätt så mycket gråzon där.
    ”Textningen är förresten fel, han säger inte att han är gripen, det hörs om man lyssnar ordentligt.”
    Japp,som jag hör det så blir han gripen om han inte öppnar åt pont’en igen,kan tolkas som att han ska ge tillträdde till ponte’n eller bli polisanmäld. Kan bli hot. Jaja,får se om personen gör en anmälan nu när det kommit ut.

    gabbe

    7 juni 2009 at 13:43

  10. Jag tycker att det han gjorde borde vara olagligt, han framställer en bild av att han har någon myndighetsauktoritet, även om han inte säger det uttryckligen.

    Karl

    7 juni 2009 at 16:32


Kommentera

