Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Är jag piratpartist?

with 3 comments

Aftonbladet har en artikel idag om piratpartiets väljare, jag noterar att det är en del som stämmer, så bara för att jag vill ska jag göra en lista =)

  • man – nej, men enligt alla tidningar överallt så verkar det inte finnas några kvinnliga pirater, så jag existerar väl inte, men jag är i gott sällskap med emma, anna, klara och amelia och gänget
  • 18-21/18-30 – Ja, 25 är jag så jag faller inom ramarna ändå.
  • saknar högre utbildning – Mja, beror på hur man räknar, jag har 240 gamla högskolepoäng men ännu ingen avslutad högskoleutbildning.
  • student/arbetslös – yes, student är jag.
  • mer vänster än höger – verkligen inte, mina vanliga sympatier ligger nånstans kring (m) eller (fp) men jag tål dem för tillfället inte.
  • litet förtroende för svenska politiker – det stämmer nog, men när de ljuger får de skylla sig själva.
  • icke-religiös – stämmer också.

Det verkar som om jag faller på att jag har två X-kromosomer, annars hade jag varit en ”riktig” piratväljare😉.

Written by Bitchslap Barbie

10 juni 2009 den 18:16

Publicerat i allmänt snack

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. No womens on teh internet!😉

    Ack ja, just gammelmedias (och statsministerns) bortviftande av piratpartisterna som datornördiga killar utan verklighetsförankring fick mig faktiskt att in i det sista allvarligt överväga att rösta på er.

    Då cementerar du ju bara deras bild, för kille är du ju, även om jag inte vet hur datornördig du är. Det är förvånansvärt svårbedömt över internet.

    Och på internet är man kille tills motsatsen är bevisad har jag märkt😛 Inte för att det direkt stör mig men
    /BB

    Kanjidude

    10 juni 2009 at 18:32

  2. Det har du ju rätt i. Jag skulle säga att jag är lite halvdatanördig: jag har läst data, gillar programmering, har stor datorvana ända sedan Windows 3.11-dagarna och är online i stort sett alltid när jag är hemma, men har å andra sidan ingen superny dator, håller mig inte uppdaterad om de senaste datorprylarna och kör inte linux.😛

    Mm, du kvalificerar dig till gruppen halvnördig. Det gör nog jag också, men mest för att kriterierna för tjejer är helt annorlunda. Jag är tokdålig på allt det tekniska, och jag kan inget om programmering, men jag sitter mycket vid datorn och har två stycken.😛
    /BB

    Kanjidude

    10 juni 2009 at 20:15

  3. * man – Ja
    * 18-21/18-30 – Ja, 24
    * saknar högre utbildning – En termin till byggingenjör, och fyra terminer till brandman.
    * student/arbetslös – Har haft jobb i ett år.
    * mer vänster än höger – S sist jag röstade.
    * litet förtroende för svenska politiker – Öh, ja?
    * icke-religiös – stämmer också. Däremot har jag gått i fler kyrkor denna månad än någon annan kristen från Jönköping.

    Det där med lågt förtroende för politiker är lite skumt, för det har väl i princip alla idag? Eller är det verkligen nån som tror att de menar vad de säger?
    /BB

    HDR-fotografen

    11 juni 2009 at 7:11


Kommentera

