Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Är det verkligen manschauvinism?

with 3 comments

Det är intressant att det skrivs mycket i tidningarna nu om Ella Bohlin och Alf Svensson. Nu har jag knappt tittat på Kd:s valaffischer, eftersom det är det sista parti jag skulle kunna tänka mig att rösta på, så jag hade faktistkt ingen aning om att Alf Svensson också kandiderade.

Det faktum att det var han som vann har tydligen upprört Per Garthon som tycker att han har utmanövrerat Ella Bohlin på ett oschysst sätt.

Louise Persson skriver ett bra svar på Newsmill, och säger egentligen det jag skulle vilja säga. Varför antas det att Ella Bohlin valdes bort för att hon är kvinna? Vem säger att det var så? Kan det inte bara vara så att väljarna känner igen Alf Svensson bättre eftersom han ändå har varit partiledare i många år?

Dessutom, men det här är min helt privata lilla teori, så kan det väl vara så att kristdemokrater generellt inte är de mest förändringsivrande personerna vi har i landet. De kanske gillar Alf Svensson för att de vet vad de får.

Den stora anledningen till att jag inte röstade på Ella är ju inte direkt att hon är kvinna, utan hon var aldrig ens påtänkt därför att hon är kreationist, och som sådan har hon knappast nån plats i den moderna politiken enligt mig.

Jag blir bara less på att så fort en man i något sammanhang ”vinner” över en kvinna, så bortförklaras det alltid med manschauvinism. Kvinnor kan ju faktiskt också behöva riktig kritik, så att de kanske tar sig längre nästa gång.

Written by Bitchslap Barbie

11 juni 2009 den 6:20

Publicerat i politik

Tagged with , , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Personligen tänkte jag först att Bohlin valdes bort för att hon känns som en obehaglig kreationistdåre med Carola-komplex, men sen slog det med att KD borde gilla sånt.😉

    Jag går på din linje. Alf Svensson är välbekant. Ella Bohlins tv-reklam var dessutom ytterst intetsägande och fick henne bara att framstå som lite dum.

    Men det är faktiskt rätt många kristna som tycker kreationisterna är lite jobbiga, ja, av de som inte är kreationister själva då förstås… Så det kan tänkas att det ändå var till nackdel kanske.

    Ja, jag hade lite svårt för hennes tv-reklam också, men jag trodde det berodde på min allmänna motvilja mot kristdemokrater… Kanske inte ändå😛

    Joshua_Tree

    11 juni 2009 at 9:20

  2. Ta inte mig som intäkt för att det inte hade med motvilja mot kristdemokrater att göra. Jag har nog en lika stor motvilja mot dem.

    Men det känns bättre om det är så att det inte är därför…😛
    /BB

    Joshua_Tree

    12 juni 2009 at 8:47

  3. Löjligt, är det konstigt att en gammal räv med gott rykte som Alf Svensson får många personkryss? Man ser spöken precis överallt idag.

    Ja, det är ju störtlöjligt att precis allt är diskriminering.
    /BB

    Karl

    17 juni 2009 at 11:14


Kommentera

