Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Lästips

with one comment

Jag hittade ett rent strålande inlägg hos Livbåten idag, som ni verkligen bara måste läsa.

På slutet hittar jag ett citat som gör mig alldeles jättelycklig.

Per Strömbeck. Ni kan inte sälja fler spel än folk har råd att köpa. Den fråga ni bör ställa er är om ni vinner eller förlorar på att ni på köpet får ett antal användare som inte betalat för sig? Jag personligen tycket det är närmast självklart att ni vinner på affären, men ni beter er sannerligen som om ni förlorar på den.

Det är verkligen årets sanning. Folk kommer inte köpa spel som de inte har råd med. Så är det bara.

Det fildelningen gör är ju att se till att de bästa spelen för köpare, istället för att de bäst marknadsförda spelen får köparna.

Written by Bitchslap Barbie

14 juni 2009 den 10:53

Publicerat i internet

Tagged with

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Absolut. Jag skulle aldrig ha råd att betala för hela min konsumtion, men jag brukar se till att köpa lite grejer av företag som gör bra saker. Det ligger ju i mitt eget intresse att dom kan fortsätta. 😛

    Generellt så utgår jag ifrån en utility-princip, det kostar inget för företagen om jag tankar en vara som jag antingen inte skulle vara beredd att betala för(för att jag inte vill ta risken), eller inte har råd att betala för. Dom vinner på spridningen i sig, och att jag kanske köper senare produkter, och jag vinner genom nyttjandet, win – win. Sen kan man ha principiella invändningar till det, men det är underordnat anser jag…

    lite så känner jag också. Jag köper det som är riktigt bra, hittar jag ett band som jag verkligen tycker rockar stenhårt så hittar jag ett sätt att stödja dem ekonomiskt. Jag köper helst inte skivor eftersom jag inte har nånstans att förvara dom, men om det inte finns nåt annat sätt så brukar det bli det ändå.
    /BB

    Anonym

    17 juni 2009 at 10:38


Kommentera

