Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Internets!

with 3 comments

Dagens stora nyhet är ju uppenbarligen att TPB ska säljas. Det kommer nog bli intressant att se hur siten utvecklas när den slutar drivas i hobbyprojekt-form.

Det känns ju spontant som att den inte skulle gå att få så mycket bättre, men det säger jag bara för att jag är helsåld på den. Det kan nog blir bra ändå tror jag, eller jag hoppas det i alla fall.

Det verkar heller inte som om killarna själva kommer få några pengar, (förutom alla de miljoner de tjänat på TPB redan då alltså ;)) utan pengarna kommer läggas i en fond för framtida projekt istället. Låter smart det tycker jag.

Anyway, det jag egentligen hade tänkt tipsa om var denna video som Marcin tipsade om inatt. Den är fruktansvärt stark på nåt vis, rakt på sak och jävligt ärlig. Anonymous rockar rätt hårt måste jag säga. Och för er eventuella läkare som snubblar in här – kolla in Medici cu internet!

EDIT: Nuså, nu har de yttrat sig lite i bloggen. Jag håller nog med om att det egentligen inte finns nåt fog för oron. Men det vore jäkligt tråkigt om TPB försämrades, ändå.

Written by Bitchslap Barbie

30 juni 2009 den 9:49

Publicerat i internet

Tagged with , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Får se hur det blir, är lite orolig. :/ Det vore jävligt trist om TPB fylldes ut med betong av upphovsrättsindustrin…

    Jo, trist vore det. Men jag tycker samtidigt inte att grabbarna förtjänar så jävla mycket kritik som de har fått. Det är få andra som skulle göra samma uppoffringar som de har fått göra, och då ska de inte ha annat än support när de känner att det är dags att lägga av.
    Och skulle det vara så att TPB går i graven så är det väl så då, då kommer det ändå nån ny site som tar dess plats.
    /BB

    Karl

    1 juli 2009 at 8:08

  2. Jo, man har varit väl hård kan jag tycka. Fast dom skulle kunnat lämna över styret till andra i stället om dom inte orkar längre.

    Det är ju i princip det de gör… tycker jag =)
    /BB

    Karl

    1 juli 2009 at 13:17

  3. Andra idealister menar jag ju. =) Jag är trött på företag och marknad… 😛

    Mjo, jag vet vad du menar, men det kan nog bli bra. Jag väntar med min kritik tills jag har nåt direkt att kritisera…
    /BB

    Karl

    1 juli 2009 at 18:03


Kommentera

