Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Världen hade varit bättre om jag var diktator.

with 2 comments

Ja, jag är helt övertygad om det (för jag är inte narcissist, nejdå). Hade jag varit Supreme Overlord of Earth så hade jag tvingat alla människor att gå nån slags grundkurs i vetenskapligt tänkande (Sokar, killarna på Tankebrott och Medvetenskap skulle få vara lärare. Och Richard Dawkins!) och då skulle detta inte längre existera.

Både de jävla idioterna som säljer skiten, och den stackars vilsna människa som är dum nog att gå på det och betala dyra pengar för nåt som uppenbarligen inte fungerar, och dessutom verkar vara farligt skulle ju då försvinna. Och det hade varit mycket bättre för min peace of mind.

Saker som irriterar mig:

1. ”Hjärnstimulator” – uppenbarligen är detta ingen seriös produkt. Hade den varit det hade den inte bara kostat 3700, och den hade inte sålts över internet utan använts inom sjukvården.

2. ”Om det ligger i ens väsen så kan det triggas. Det här är någonting allvarligt som den här personen burit på utan att veta om det. Alla människor har ju massa olika saker inom sig som måste rensas ut.” – WTFBBQ? Ska man rensa ut epilepsi? Vad menar dom? Och att han ”burit på epilepsi” hade antagligen aldrig stört honom om han inte köpt deras skitprodukt.

Naturvetenskap till folket! Gå inte på sån här skit, det är nämligen just det det är. Det finns inga genvägar till nånting. Vill man ha bättre ”hjärnkapacitet” så måste man träna upp den lilla hjärnan. Lös korsord eller nåt.

Written by Bitchslap Barbie

3 september 2009 den 10:57

Publicerat i medicin

Tagged with ,

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Håller med om att det behövs. Man borde också ha en kurs i livskunskap, och obligatorisk koll och terapi för dom med allvarligare psykiska problem. Det är så vanligt idag att det är befogat.

    Hjärnan verkar förresten inte gå att träna i någon större utsträckning på det viset, typ bara arbetsminnet som verkligen går att förbättra såvitt jag vet. Intelligens verkar vara väldigt beroende av genetiska faktorerer…

    Depression kan dock sänka

    Mjo, men jag tror man blir bättre på det mesta man tränar på. Inte så att man blir BÄTTRE per se, mer att man lär sig använda de resurser man har effektivare. Fast det är bara mitt eget flum det där.
    /BB

    Karl

    3 september 2009 at 13:12

  2. Jo, det finns två begrepp jag läst som relaterar till det. Kristaliserad intelligens bör gå att öka en del, dvs man har en större mental verktygslåda och kan mer, och verkar därför smartare. Men fluid intelligens, när man angriper nya problem eller system verkar vara rätt konstant.

    Mjo, nåt sånt tänker jag mig också.
    /BB

    Karl

    3 september 2009 at 16:46


Kommentera

