Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Nu är jag sådär upptagen igen.

with one comment

Jag har lagt av mig lite med bloggandet i sommar märker jag. Till stor del för att jag har tröttnat på att snacka om piratfrågorna, inte så att jag har tröttnat på pirateriet. Åsikterna har jag kvar, det är mer nån slags motivationssvacka eller nåt. Det beror nog mycket på att jag tappade fingret på pulsen på de frågorna nu i somras när jag inte hade tillgång till/orkade läsa andra tidningar än Gefle Dagblad.

Just nu är jag helinne i infektion. Det är verkligen sjukt intressant, det låter lätt – odla fram bakterien och behandla därefter. Så är det ju förvisso också, men det kräver ju att man har koll på resistens, och verkningsmekanismer och biverkningar och bla. Precis som i ”vanlig” invärtesmedicin då förstås, men liksom mer, på nåt vis.

Jag har ungefär 100 idéer till medicinska söndagspostningar, första lär komma på söndag. Jag har dock inte bestämt mig för vad jag ska skriva om än, så jag får se. Ska klura lite på det. Nu ska jag sätta mig och försöka göra nån slags exceltabell över alla jäkla antibiotikor och deras terapiområden och tjafs. Känns som om man behöver kunna sånt. Och så måste jag plugga lite Borrelia känner jag.

För övrigt så har jag blivit lite småkär i Hepatit och HIV. Vilka coola små virus det är egentligen. Sjukdomarna är visserligen rätt otrevliga (men inte så mycket som de varit förstås) men virusen… Ja. På nåt vis ska jag skriva nåt om det, men jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag ska lägga upp det.

Nu till excel!

Written by Bitchslap Barbie

9 september 2009 den 19:22

Publicerat i medicin, utbildning

Tagged with

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Själv föredrar jag den digitala varianten. 😛

    Det förvånar mig inte 😛
    /BB

    Karl

    9 september 2009 at 22:36


Kommentera

