Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

SvD och svininfluensan

with one comment

Jag måste börja med att nörda mig lite. Det verkar ha gått sjukt bra att byta namn på svininfluensan till ”nya influensan”. Nya influensan ett kasst namn, om hundra influensaepidemier kommer ingen veta vad man snackar om, och svininfluensan är mycket mer catchy.

Så, nu har jag fått det sagt också. Vad jag egentligen skulle blogga om är SvDs söndagsanalys om svininfluensan. Ingrid Atterstam är framme och argumenterar för att det är onödigt att vaccinera sig och att staten har spenderat massor med pengar på nåt helt onödigt. Det är möjligt att hon har helt rätt, men det hon glömmer är att det är media som har gjort det här till den panik det ändå har varit. Myndigheter i Sverige försökte tona ned det hela en hel del, men medierna fortsatte provocera fram nån slags kollektiv panikattack. Är det då så konstigt om myndigheterna beslutade att gå in med massvaccination, egentligen?

Det är intressant egentligen, på försommaren så skrek tidningarna efter ett vaccin, och nu har opinionen svängt så att det låter som vaccinet är tillverkat av satan himself.

Jag blir jävligt trött på media ibland.

För övrigt så har min alldeles egna Oskar börjat blogga, han har skrivit om samma artikel här.

Written by Bitchslap Barbie

4 oktober 2009 den 11:34

Publicerat i samhälle

Tagged with , ,

Ett svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ja vad är det egentligen medierna försöker provocera fram…

    Jag blir mest förbannad. Duger det inte när myndigheterna gör nåt så kan de ju ge fan i att provocera fram det då. Lite ansvar för sina handlingar måste man ju ta.
    /BB

    Sokar

    4 oktober 2009 at 11:36


Kommentera

