Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Det här med fettdoktorn

with 2 comments

Det ger mig lite olustiga vibbar alltså…

Hon har nu blivit svartlistad som jourläkarvikarie i västernorrland, efter att landstingsdirektören läst en artikel i Aftonbladet. Jag skrev om det här. Nu är jag väl inte direkt Annika Dahlqvists största fan direkt, men ska man stänga av nån från jobbet så kanske man ska ha bättre grunder än en artikel i världens minst trovärdiga tidning?

Att hon  inte går på mammografi och cellprov är ju ett val hon gör för egen del, och inte nåt hon rekommenderar patienter enligt henne själv. Och är det så så måste det ju vara ok.

Det går fan för långt när man tror på vad Aftonbladet skriver alltså.

Anna Bäsén skriver för övrigt en bra krönika.

Written by Bitchslap Barbie

15 oktober 2009 den 15:53

Publicerat i medicin, samhälle

Tagged with

2 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Att avsätta henne bara pga av något i aftonblaskan vore tjänstefel IMO.

    Men sverige är väldigt intolerant inför oliktänkande, förutom om dom är utlänningar, då finns närmast oändlig tolerans.

    Mja, jag har diskuterat det där med folk till höger och vänster. Om de har avsatt henne pga artikeln i aftonbladet så är det åt skogen, om de har andra orsaker så kan det ju vara ok, lite beroende på vad de orsakerna är…. Svårt att uttala sig kategoriskt egentligen.
    /BB

    Karl

    17 oktober 2009 at 10:20

  2. Jo, jag sa om det bara var pga av något som stått i tidningen. Annars kan det förstås vara berättigat…

    Jo. Det är inte bra för min nyfikenhet att jag aldrig kommer få veta vad som hände. Fast det är väl inte direkt nåt att ligga sömnlös över heller kanske.
    /BB

    Karl

    18 oktober 2009 at 8:56


Kommentera

