Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Korståg mot vaccin?

with 3 comments

Det är intressant att följa debatten just nu. Expressen framförallt har väldigt mycket att säga om ämnet, idag är det 4 vaccinerade personer som får berätta om hur sjuka de är.

Maria, 27, fick huvudvärk och ”svår feberfrossa” (att huttra är defintionsmässigt inte att frossa. När man frossar så kan man inte hålla i ett vattenglas utan att det skvätter över).

Rebecka, 32, blev orkeslös.

Lotta, 49, fick ont i armen och kunde därför inte sova på natten, nåt jag har hört från flera håll, bland annat från en bunt klasskompisar som lindrade problemet genom att ta värktabletter.

och Jennely, 26, som blev orkeslös.

Det är visserligen bra att man rapporterar om de effekter som vaccinet har, så att man är förberedd. Men jag kan ändå tycka att rapporteringen känns rätt ensidig, det som syns är ju just de berättelserna, experterna göms bakom betydligt diskretare rubriker.

Problemet är ju egentligen inte ett problem. Att man blir ”sjuk” av vaccinet innebär ju bara att det har effekt, och att det gör det som man hade tänkt – det triggar immunförsvaret. Det är ju till och med så bra att man funderar på om det kanske räcker med en spruta för att komma upp i tillräckliga nivåer av antikroppar (det skulle tas ett gemensamt beslut om det för hela EU, men jag har inte hört nåt… Har jag missat det?).

Dessutom är det ju de lindriga biverkningarna som är fler än ”vanligt”, de allvarliga biverkningarna är som förväntat lika låga som vanligt. Det som alla plötsligt har börjat oroa sig för, Guillain-Barré, har inte visats vara vanligare efter vaccination med Pandemrix än det är annars. En läkare på infektionskursen påpekade också att GB är vanligare efter genomgången influensa (och ännu vanligare efter campylobacterinfektion av dåligt tillagad kyckling) än det är efter vaccinering.

Det som irriterar mig är ju alla rena lögner och riktiga foliehattskonspirationer som får flöda helt fritt. Det är riktigt obehagligt att folk faktiskt på riktigt tror att staten försöker kontrollera oss genom vaccin (hur det skulle gå till fysiologiskt vet jag inte alls), eller att det är de onda judarna eller nåt i den stilen. Att det skulle vara läkemedelsindustrin som ligger bakom har jag hört från många håll, bland annat en viss vaccinkritisk doktor. Jag undrar hur det fungerar att arbeta som läkare och ha så lite förtroende för företagen som tillverkar de läkemedel man skriver ut till sina patienter. Socialstyrelsen är kritisk, och det är för övrigt jag också.

Och som en parentes såhär på slutet så undrar jag varför det alltid är kvinnor som ställer upp på den där typen av intervjuer? Jag blir mer och mer övertygad om att jag är mer man än kvinna alltså…

Written by Bitchslap Barbie

21 oktober 2009 den 12:07

Publicerat i medicin, samhälle

Tagged with , ,

3 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Jag uppmanar alla som läser detta och har tänkt att vaccinera sig! Människan är ett så intelligent djur att det borde förstå sitt eget bästa. Det säger sig självt att man inte blir bättre av att spruta in någonting onaturligt i kroppen som innehåller en hel del andra saker utom själva ”botemedlet”, konserveringsmedel t.ex. Jag tror i och för sig att man aldrig ska använda medecin eller vaccinera sig över huvud taget. Att man får bieffekter är givet och är folk så dumma att de inte förstår själva att detta är tecken på att kroppen inte vill ha detta vaccin i sig så är jag besviken. Kroppen är fantastisk och kan hålla sig frisk i nästan alla situationer bara man äter nyttigt, motionerar och sover tillräckligt mycket. Dessutom ska man hålla sig ifrån alla läkemedel och vaccin så kommer kroppen klara sig fint. 🙂

    Bieffekter är inte ett tecken på att kroppen inte vill ha läkemedlet i sig. I just det här fallet är det ett tecken på att vaccinet har effekt.
    Vi ses på akuten den dagen du blir svårt sjuk, jag lovar att ta lika väl hand om dig som alla andra =)
    /BB

    Albert Hanberg

    6 november 2009 at 14:44

  2. Jag kan hälsa dig nästa gång jag blir sjuk över huvud taget i nått annat än förkylning ;). Varför skulle kroppen reagera så kraftigt på att det har ”effekt”. Kroppen gör inte bara saker utan anledning, det är inte naturligt att vaccinera sig och det vill kroppen visa, jag kan inte bli övertygad av medecinska forskningar för denna fråga är ett steg högre än vetenskap

    Kroppen reagerar kraftigt eftersom vaccinet är gjort för att stimulera immunförsvaret. Hela nyttan med vaccination skulle vara borta om immunförsvaret reagerade.

    Att säga att en fråga om medicin är ”högre än vetenskap” visar bara på hur olika perspektiv vi har.
    /BB

    Albert Hanberg

    9 november 2009 at 17:42

  3. Hey barbie

    Gunnar

    17 november 2009 at 13:20


Kommentera

