Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Världens bästa helg?

with 4 comments

Jag har haft en sån där pojkvänslös helg den här helgen, de brukar ju vara tristare än de pojkvänsfulla, men den här helgen lyckades jag verkligen få till det bra.

Började med lite shopping och kinalunchbuffé med min favvokines på lördagen, när vi satt där och babblade om allt och inget så kom vi på att Zombieland ju har haft premiär och att vi ju måste se den. Så vi fixade biljetter och särade på oss några timmar tills det var dags för bio. Filmen var riktigt kul faktiskt, klart sevärd sådär som komedier är =)

Efter det var det egentligen tänkt att jag skulle hänga med mitt ex som nu är en av mina bästa vänner hem till hans kompis för lite alkoholintag, men när jag kom hem till honom så hade hans kompis ställt in. Det blev istället öl (för mig, grogg för honom) i soffan och en jäkla massa film. Choking hazard, två monty python, evil dead 3 och polisskolan 1. Jag traskade hem runt 04:30 på morgonen (vintertid) och kollapsade i säng.

Vaknade kl 8 av att ungarna på våningen ovanför sprang fram och tillbaks över huvudet på mig. Muttrade förbannelser tills de slutade (undrar om jag har ställt till med nåt) och somnade om. Vaknade 11-tiden alldeles oförskämt pigg och fixade till mig och käkade frukost, så tog jag bussen hem till Lina, en klasskompis från gymnasiet som jag träffar alldeles alldeles för sällan. Hon bjöd mig på äppelpaj och soffhörnsmys.

Och efter det var det klassisk konsert i en kyrka här i stan, tog med favvokinesen och min lilla kultursnobb dit, och bara satt och njöt. Trots att jag är ateist så gillar jag kyrkor, det är skön stämning där, även om Lina blev mer än måttligt förvånad över att jag skulle till kyrkan en söndag.

Nu ska jag äta lite trattkantarellsoppa, och sen ska jag tända alla levande ljus jag kan hitta och parkera mig i soffhörnet med te och choklad och drottningen av chicklits senaste.

Veckans söndagspost kommer således imorgon, jag utökar min helg med en dag, enbart för att det passar mig. =)

Bok

Bok (The God Delusion av Richard Dawkins)

Written by Bitchslap Barbie

25 oktober 2009 den 18:03

Publicerat i allmänt snack

4 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Låter riktigt mysigt!🙂

    Man måste ju passa på. Idag är det halvkaos istället😛 Pojkvännen kommer, mamma kommer, pojkvännens föräldrar kommer… Fullt hus, fullt ös.
    /BB

    Karl

    26 oktober 2009 at 12:12

  2. Låter ju oförskämt trevligt! Army Of Darkness, Monty Python och Zombieland – underbart! Zombieland har jag inte sett ännu, men har tänkt släpa med en zombieälskande polare att se den den.😉

    Det tycker jag verkligen! Även om jag föredrar läskiga zombiefilmer så har även roliga sin charm =)
    /BB

    Andreas

    26 oktober 2009 at 14:55

  3. Jag är en känslig varelse som undviker allt från skräckfilm till berg-o-dalbanor. O-grov action och komedier passar mig perfekt. =)

    Haha, det är egentligen jag också, men jag försöker härda mig själv lite. Zombiefilmer är rätt bra, men The Ring och de där klarar jag inte av alls. Brrr.
    /BB

    Andreas

    26 oktober 2009 at 17:12

  4. BAH är min enda kommentar, tack för den passningen.

    Jaja, misstolka mig med flit då. Jag SKREV ju faktiskt att de pojkvänslösa helgerna normalt är tråkigare än de pojkvänsfulla. Men vill du sura så😀
    /Barbieflickvännen.

    Trakte

    29 oktober 2009 at 22:55


Kommentera

