Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Näthatet

with 9 comments

Sitter i mammas sköna fotölj och läser igenom min RSS-läsare. På TVn i bakgrunden snackas det om näthatet. Det kommer säkert upp ett klipp på deras hemsida senare, slänger in en länk då.

I studion sitter en bloggare som utsatts för näthat, och Anton Abele (?) och så generaldirektören för datainspektionen. Jag förstår att det måste vara jobbigt med den typen av kommentarer som den bloggerskan utsatts för, men varför är rapporteringen så ensidig?

Det måste ju ändå vara en majoritet av människor (hoppas jag) som har samma erfarenheter som jag. Jag tror aldrig jag har upplevt något som helst näthat, åtminstone inte som jag kan komma på nu.Snarare har det varit tvärtom, folk har ställt upp och varit så gulliga på ett sätt som jag inte ens kunde tänka mig.

Jag vet inte om det är så att det beror på vilken målgrupp man har med sin blogg kanske, kan tänka mig att de som tilltalar yngre personer kanske är mer utsatta eftersom ungdomar tenderar att vara lite elakare mot varandra. Sen är det väl lite så att man ju inte behöver publicera alla kommentarer. Är de elaka och beter sig illa, och inte tillför nånting, så är det väl bara att låta bli att publicera i så fall.

Written by Bitchslap Barbie

10 november 2009 den 10:33

Publicerat i integritet

Tagged with

9 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Beror nog på ämne också, nivå och vad man har för attityd. Du klarar dig bra i alla aspekter tycker jag.🙂

    Aww, komplimanger =)
    /BB

    Karl

    10 november 2009 at 18:24

  2. Jag råkade ju ut för näthatet för några månader sen och postade om det…
    http://janlindgren.se/2009/07/29/nathatet-jag-har-ocksa-rakat-ut-for-det/

    Sen tycker jag verkligen om Joshens postning om nätvänlighet: http://scriptorium.se/josh/2009/07/06/natvanligheten-iii/

    Josh har ju helt klart en poäng. Det är synd att bilden i media är så vinklad. Det är ju i princip en ren lögn om jag jämför med den bild jag har av internet… Konstigt att det kan vara så olika…
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 8:41

  3. Jupp, men det… det säljer inte lika bra att ge nyanserade bilder. Det intressanta är nån form av konflikt där alla har låst sig och kan kasta skit på varandra.

    Jo, fast varför har det blivit en sån konflikt av det? Det känns ju inte som nån sådär överdrivet kontroversiell fråga direkt…

    Förresten är detta kommentar nummer 1337😛
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 10:11

  4. För att de har skapat en konflikt av det?

    Woot! Jag är bäst helt enkelt!😉😀

    Ja, men det känns inte som konfliktmaterial, så jag är lite förvånad över att de lyckats. Fast nu när jag skrev det där så blir jag lite fundersam över hur naiv jag egentligen är…

    Klart du är. Det är ett tecken från högre makter😛
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 14:12

  5. LOL
    Det går alltid att skapa konflikter.😉😀

    Precis! Men vänta nu lite… Högre makter? Jag har ju inte gett nåt tecken till mig själv… Och nån annan hägre makt finns det ju inte.😉😛

    Ja, det gör det nog… Hm.

    Hahaha, lite egocentrerad?😀
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 15:38

  6. Tyvärr så… eller… det tror jag i alla fall.

    Va? Vad menar du nu? Nu förstår jag inte alls…

    Aftonbladet har ju en speciell talang för det. Det är nog mest att jag får sluta vara så naiv.

    Haha, nej, jag förstår det😛
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 21:44

  7. Inte bara aftonbladet, men ja… De är duktiga på det.

    Precis. Jag är inte ett dugg egocentrerad.

    I alla fall inte för att vara en politiker.😉😛

    Nej, inte bara, men de tillhör de värsta.

    Hahaha, nej, det har du nog en poäng i😀
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 21:56

  8. En topp tre placering helt klart.

    Eller hur?😀

    Som skylten på min vägg säger:
    ”Det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst…”😉😀

    Hahaha, precis. Och bäst är man ju förstås… Så även jag.
    /BB

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 22:17

  9. Precis!😀

    Jan Lindgren

    10 december 2009 at 22:41


Kommentera

