Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Lekstuga

with 8 comments

Jag har haft mycket att göra och knappt hunnit leka nåt med nya bäbisen (se föregående inlägg) idag tog jag dock kameran med mig när jag gick till ICA och så tog jag en liten omväg. Slänger upp de bästa bilderna helt oredigerade här. Det råkar bara vara en slump att de båda bästa var motljusbilder. Om jag orkar och hinner i helgen så ska jag roa mig med att lära mig redigera lite.

Motljus

Mera motljus

Written by Bitchslap Barbie

13 november 2009 den 20:26

Publicerat i foto

Tagged with

8 svar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fina!🙂 Vad har du för redigeringsprogram?

    Photoshop CS3 just nu vi får se om jag byter till nåt annat senare. CS4 är sjukt dyrt bara.
    /BB

    Karl

    15 november 2009 at 17:07

  2. Du är den första människa jag hört som haft en tanke på att köpa photoshop…😛

    Nånstans måste de ju få pengar ifrån😛 Men 10 000 är väl häftigt…
    /BB

    Karl

    15 november 2009 at 20:39

  3. Företag som köper det,det riktar sig knappast till privatpersoner med dom priserna… ;-P Företagen tjänar faktiskt på den typen av piratkopiering, fast det pratar man inte om. Människor lär sig deras programvara och interface, vilket innebär att om dom börjar jobba i området så kommer företaget dom jobbar för köpa in det program som den anställde kan. Alla vinner på det i slutändan.

    Nu kommer väl Bodström och stämmer mig för uppvigling till piratkopiering…😛 Typ värre än våldtäkt och misshandel!

    Är det inte framförallt Asks favoritområde? Men jo, jag tror du har rätt i det. Det är det jag har hävdat om piratkopiering länge, men du formulerar det bättre än jag =)
    /BB

    Karl

    16 november 2009 at 23:55

  4. Hon är inte rolig hon heller…😛

    Min erfarenhet är att det är så det fungerar ute i arbetslivet, så det är inte så mycket tro ifrån min sida. Iaf ifrån dom smartare företagens sida… Sen finns det alltid rikligt med nötter och fundamentalister i systemen…

    Det finns det alltid, inom de flesta system. Tyvärr är de rätt ofta högt upp i näringskedjan också.
    /BB

    Karl

    17 november 2009 at 21:31

  5. Ta tex det faktum att Microsoft inte gör särskilt mycket åt att deras operativsystem piratkopieras hejvilt. Hade dom verkligen bekämpat det så hade folk börjat använda Linux i större utsträckning, och det hade varit ett hårt slag för Microsoft. Det dom lever på är just storleken, tekniskt har Microsoft aldrig gjort något imponerande operativsystem, men dom lyckades få många användare tidigt genom att vara billiga. Många användare betyder att det finns många som vill utveckla program till systemet, program som användarna sedan vänjer sig vid och sprider till andra användare av samma system. Typisk uppbindningsdynamik…

    Exakt. Det man börjar med är ju ofta det man fortsätter med. Kolla bara på mig. Jag är inget fan av microsoft, men jag orkar liksom inte lära om mig med Linux heller.
    /BB

    Karl

    17 november 2009 at 22:10

  6. Dom verkar påfallande ofta vara ekonomer, jurister eller politiker… ;P

    Mm faktiskt. Finns ett gäng läkare också, men inte så jättemånga… Tror jag i alla fall.
    /BB

    Karl

    17 november 2009 at 22:11

  7. Intelligensens B- och C-lag… ;P A-laget har ju gått på tekfak! Och för all del, några läkare och psykologer också.🙂

    Haha, såklart😀
    /BB

    Karl

    17 november 2009 at 22:31

  8. Du kan köpa Photoshop för studentpris (drygt 2000 kronor). Jag tycker även du ska titta lite på Adobe Lightroom. Det är VÄLDIGT bra för fotografer. Eller om du har en Mac, köp Aperture. Det är nog det bästa programmet som finns om man fotar mycket.

    Lightroom finns också med i planeringen, men jag har inte riktigt kommit så långt än. Men till sommaren börjar jag jobba, då ska jag bara köpa roliga saker😛
    /BB

    Niclas

    18 november 2009 at 12:07


Kommentera

