Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for december 5th, 2008

IPRED och narkos

leave a comment »

Nu är jag hemma från mitt narkosande i Västerås, och fan så kul jag har haft. Har fått se nästan allt på våran lilla målbeskrivning, och fått testa på en hel del själv också. Och då har jag bara varit där halva tiden än så länge. Gick jour igår kväll också, kunde inte slita mig förrän 3 på natten. Det var otroligt intressanta fall som dök upp, och det var en väldigt bra narkosläkare jag gick med. Tyvärr så har jag bara sovit 3 timmar inatt och känner mig lite sliten, har haft en väldigt händelserik dag idag också dessutom.

Jag har varit lite sugen på att bli narkosläkare sedan termin 4 då vi läste fysiologi, så jag var rätt säker på att jag skulle gilla den här placeringen. Men det känns ändå skönt att narkosläkeriet motsvarar mina (inte helt låga) förväntningar. Det är visserligen jobbigt, mycket svårt sjuka patienter och så, men det är otroligt givande och intressant samtidigt. Ska rota fram mina fysiologipapper och repetera lite under helgen tänkte jag.

I den riktiga världen har IPREDlagförslaget lagts fram, och min bittra sida är inte ett dugg förvånad över att det i princip är oförändrat jämfört med originalförslaget. Min lite mer positiva och optimistiska sida är rätt grinig faktiskt.

Beatrice Ask lär ju dock gå till historien som tidernas mest impopuläre minister, speciellt efter det här citatet

– Nu ska branscherna och vuxna se till att vi får ordning på det här

”det här” är alltså internet. Hon låter otroligt nedlåtande, och jag blir lite irriterad på det hela. Hela planen med IPRED är ju då att jaga fildelande ungdomar, eftersom det är de vuxna som måste ”få ordning” på det. Eller är det så att alla som fildelar, ung som gammal, ska betraktas som ett olydigt barn?

Written by Bitchslap Barbie

5 december 2008 at 19:39