Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for januari 15th, 2009

Liv på mars?

with 5 comments

I aftonblaskan läser jag att NASA hittat metangas på Mars, de ska hålla en presskonferens ikväll tydligen.

Ganska intressant eftersom metangasen ju kan ha uppstått biologiskt. Å andra sidan är det långt ifrån säkert, men det är ändå en trevlig tanke att det skulle finnas liv i universum på så nära håll som Mars.

*

I övrigt så hoppar Zach Braff av scrubs efter den här säsongen, vilket ju är lite tragiskt eftersom han ÄR scrubs. Scrubs skulle inte vara alls detsamma utan honom, vem ska alla andra karaktärer spela mot? Vem ska Turk tönta sig med, och hur ska det gå om Carla inte kan störa sig på grabbarna? För att inte tala om Janitor och Cox, deras karaktärer tappar ju all humor om inte J.D är där och nördar runt.

Näe, utan Zach tror jag inte det blir nån hit.

*

Nu, färdigpluggad med huvudvärk och ont i ryggen, det lutar åt TV, ett varmt bad och sängen tror jag.

EDIT: Här är mer info.

Written by Bitchslap Barbie

15 januari 2009 at 19:01

Nödvändigheter

leave a comment »

Det här gör jag istället för att plugga igenom mina miljoner gamla tentor

Written by Bitchslap Barbie

15 januari 2009 at 13:57

Publicerat i allmänt snack

Tagged with , ,

Verkligen stort

leave a comment »

Ja, det här lär väl vara den ytligaste posten på bra länge, men jag har läst aftonbladet igen. De har roliga artiklar. Denna till exempel.

Är det verkligen konstigt att attraktiva kvinnor är mer otrogna? De får säkert fler inviter, just eftersom de är snygga. Problem solved.

Dessutom kanske det är så att tjejer som kanske inte är sådär Angelina-vackra håller fast vid killen de har lyckats snärja. Det är nog fanimej lättare att hitta en ny kille om man är skitsnygg i alla fall. Så funkar vårat samhälle.

Dessutom tror jag det är precis samma sak med män, fast möjligen bedöms män inte utifrån utseende utan kanske… ja, nåt annat, istället.

*

Åh, ogenomtänkt bloggpost, men huvudet snurrar av femårsöverlevnadstal för 128 olika cancerformer, behandling och uppföljning vid i princip alla kirurgiska tillstånd läroboksförfattarna kan komma på och lite annat smått och gott.

Written by Bitchslap Barbie

15 januari 2009 at 12:04

Publicerat i intressant

Tagged with