Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for januari 12th, 2009

Så det är inte bara jag!

with 3 comments

Den här artikeln var en aha-upplevelse!

Jag får OCKSÅ sår i munnen av ahlgrens surisar. Men fan vad goda dom är, allvarligt talat.

Ikväll har jag upptäckt att våra föreläsare har samma sjuka humor som jag. Fatta hur mycket jag skrattade de 2 timmar vi hade ”paneldiskussion”. Nu i princip dygnet runt-studier tills fredag.

Written by Bitchslap Barbie

12 januari 2009 at 20:59

Publicerat i roligt

Medicin och alternativmedicin

leave a comment »

En våldtäktsdömd läkarstudent måste sluta på läkarutbildningen. Jag kan tänka mig få värre saker som skulle kunna hända mig, än att tvingas sluta med min utbildning (förutom dödsfall och sådär då självklart). Det är ju dock inte så att man vill ha en våldtäktsman som doktor, så jag förstår länsrättens beslut.

*

Svenska och Kanadensiska forskare har kommit en bit längre på vägen att hitta ett vaccin eller botemedel mot HIV. Det rör sig om ett blodprotein som vi har i varierande mängd i kroppen, som kan skydda mot HIV-infektion.

*

Annars så tror denna kvinna på akupunktur. Jag gör det inte. Jag tror att hennes bröstmjölk kom igång av nån annan anledning – men så är jag ju en tjurig skeptiker också.

Written by Bitchslap Barbie

12 januari 2009 at 16:15

Who’s ya daddy?

with one comment

Jupp, idag har jag haft 18 stationer praktiskt prov, och jag kan ju säga att jag är sjuuuukt duktig.

Fick börja med rectoskopi, och sen lite teori om hur man lägger en epiduralbedövning, det var lite kärlfrågor, lite thoraxfrågor, ett gäng ortopedfrågor, lite röntgen, hjärt-lungräddning, fria luftvägar, sy, och remisskrivning.

Jag får veta imorgon om jag har klarat mig, men det känns som ett säkert kort faktiskt. Ikväll har vi ”paneldebatt” där vi får ställa eventuella frågor till föreläsarna, det ska blir trevligt. Hade tänkt plugga nu egentligen, men jag tror jag tar ledigt nån timme till i alla fall. Helt urladdad efter dagens praktiska övningar.

Written by Bitchslap Barbie

12 januari 2009 at 15:48

Publicerat i utbildning

Tagged with