Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Bloggtorka a gogo

leave a comment »

Ja, igår fanns det lite intressanta saker att blogga om, men idag är det tillbaks till stiltjet verkar det som.

Eller ja, det är nog mer fel på mig än på nyhetsrapporteringen, för det finns ju nyheter, det är bara det att jag är för ointresserad eller för okunnig för att skriva om det.

Liza Marklund till exempel. Jag skiter väl fullständigt i hennes böcker egentligen, so what att de inte är sanna, jag trodde inte till 100% på dom ändå. Nåt i den soppan jag däremot tycker är intressant är det faktum att hon själv har en misshandelsdömd man som förläggare. Det är det tydligen inga problem med. Jävla dubbelmoral.

Den andra stora nyheten är Gaza, och jag kan absolut ingenting om det, och kan därför inte skriva nåt vettigt om det alls. Skulle jag försöka skulle det bli pannkaka. Det jag har kommit fram till genom att läsa nättidningarnas rubriker är att Israel använder övervåld och att Hamas borde lära sig att hålla en vapenvila. I övrigt är jag cynisk nog att tro att konflikten är i princip olöslig. Våld föder våld, och för varje barn som föds på båda sidor föds ännu mer hat. Helt jävla onödigt.

Nåt som däremot fick mig att le lite är denna nyhet. Sexchock, så typiskt Aftonbladiskt. Sexchock på sjukhus! The horror.

För övrigt så vill jag uppmana alla som har en slant över att skänka lite pengar till piratbyråns bussprojekt, för att få upp S23K-bussen till stockholm inför pirate bay-rättegången i februari. Har ni nån krona över (vilket jag absolut inte har förrän slutet på mars) så kan ni ju donera en slant.

Written by Bitchslap Barbie

14 januari 2009 den 11:02

Publicerat i samhälle

Tagged with , , , ,

Lämna en kommentar