Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for april 16th, 2009

Vilket ärkepucko

with 2 comments

Läser om vice chefsåklagare i Gävle som vill kunna åtala barnmorskor och läkare som skriver ut p-piller till tjejer under 15 år för medhjälp till våldtäkt.

Vad är det för jävla dumheter. Jag började äta p-piller när jag var 14 (tror jag… nästan säker) och det var inte för att jag hade tänkt bli våldtagen utan för att jag hade skitjobbig mens. Det finns inte bara en anledning till att äta p-piller. Men det kanske inte Hammastrand känner till.

Det irriterar mig, det där fula användandet av vissa nyckelord (”pedofili”, ”våldtäkt”, ”rasism”) som folk allt mer börjar använda för att få sin vilja igenom.

Mikael Hammarstrand har inte att göra med vilka 13- och 14-åriga tjejer som äter p-piller och varför, och OM det nu skulle vara så att tjejen efterfrågar p-piller just för att hennes våldtäktsman tvingar henne så får man ju hoppas att barnmorskorna eller någon annan reagerar. Men rätt lösning är inte att polisanmäla folk för att de gör sitt jobb.

Silbersky håller med mig.

Written by Bitchslap Barbie

16 april 2009 at 7:11

Publicerat i medicin

Tagged with ,