Bitchslap Barbie

There’s a new toy in town, and her name is Bitchslap Barbie

Archive for april 1st, 2009

Guillou förstås

with 4 comments

Det är nästan lite komiskt tycker jag, Guillou är väl den mest irriterande människan på ”motståndarsidan” och såklart är det hans piratförlaget som är en av de första som går ut och använder sig av helveteslagen IPRED.

Jag undrar hur sant det här är, och om det fortsätter så i såna fall.

Det är väl klart att de kritiserar! För Ipred är ju ett hot mot öppna nätverk

En avslutande länk.

Written by Bitchslap Barbie

1 april 2009 at 21:26

Publicerat i integritet, internet, samhälle

Tagged with , ,

Denna IPRED

with 4 comments

Det skrivs väldigt mycket om IPRED idag – vilket ju är rätt så väntat. Det har ju faktiskt skrivits mycket hela veckan, bara det att hela skiten gör mig så deprimerad att jag bara inte orkar.

Idag ska jag mest kommentera en skitdum jävla debattartikel på aftonbladet, som tydligt visar att trots alla våra ansträngningar så har debatten inte rört sig en millimeter.

Det kommer att bli terror. Små spinkiga Joltcola-pundare kommer att släpas in i bolagskällarna och få fjunskäggen dragna, strå för strå. Det hotfulla ploppandet av iPodlurar, med rå kraft slitna ur späda hörselgångar, kommer att eka genom landet. Man kan inte ens utesluta att en och annan skönt svajig mössa åker av.

Mja, är det verkligen det vi säger, eller säger vi att det är fel att privata intressen får utföra polisens arbete? Det är ju rätt tydligt att det mest är ett sätt att förringa de synpunkter mot lagen som faktiskt finns.

Sen försöker han få poäng genom att driva med Piratpartiets partiledare, vilket ju är ok, det är ok att driva med alla, men det visar ungefär på vilken nivå debatten ligger.

Som tur är finns en motståndsrörelse. Antagligen leds den av den där killen… vad heter han, nu igen? Kattfot? Gullviva? Mandelblom? Blå viol?

Nej, Falkvinge, var det nog.

Cheap shot på nåt vis.

Nej, Falkvinge, var det nog. Frihetskämparna kommer att dra ut på gatan…vänta nu, det där var löjligt analogt. De kommer att sitta hemma, framför sina datorer, förstås. Och hitta på nya, vattentäta sätt att komma över andras arbete utan att betala.

Givetvis som en protest. Av ren idealism. För principens skull.

Jo, det är verkligen precis så. Allt detta rabalder är ju för att vi inte kan tänka oss att använda spotify istället för Pirate Bay. Jag lovar, det är precis så det är.

Grunden för rättsstat och demokrati, det vill säga den mänskliga rättigheten att sno saker på nätet, är hotad.

Mnjae, kanske inte så mycket, men borde det inte vara en mänsklig rättighet att slippa bli utsatt för statligt sanktionerad utpressning? Och det där med integritet, det ÄR ju faktiskt en mänsklig rättighet, och en allt viktigare sådan.

Jag tillhör den grupp som inte kunnat se en enda bild från Pirate Bay-rättegången, utan att överväldigas av lusten att skicka de där grabbarna i säng, utan middag. Jag känner de här typerna. Jag har varit en själv. Det vill säga en hånflinande, struttande bäbisrebell med långfingret i allas nyllen och en krystad ideologisk förklaring till allt som är bekvämt och verkar kul. Sedan fick jag riktig skäggväxt.

Ja, det är precis som att han tror att han på nåt sätt är bättre än Sunde, Svartholm Warg och Neij, vilket man ju lugnt kan säga att jag inte håller med om. De är ju vuxna människor, Sunde är såvitt jag förstår 30 år, är man verkligen en struttande bäbisrebell då?

Johan Hakelius – vilken stjärna.

Written by Bitchslap Barbie

1 april 2009 at 13:31